הבעיה: צרכנים בישראל נתקלים בקשיים מול חברות תעופה, כגון ביטולי טיסות, עיכובים וביטולי טיולים. האתגר: למרות חוק שירותי תעופה, צרכנים מתקשים לממש את זכויותיהם מול חברות בעלות מערך משפטי חזק.
על אף שחוק שירותי תעופה מגדיר את זכויותיהם של הצרכנים, רבים מהם מוצאים עצמם בהתנהלות ממושכת מול החברות, המצוידות במערך משפטי מיומן ונרחב שמוצא את הדרכים לחמוק מהחזרי התשלום. בעוד הצרכנים, נטולי כלים וידע משפטי, יוצאים לא פעם מופסדים או שזכויותיהם אינן ניתנות להם במלואן.
>>> מלון וולדורף- ההיסטוריה מצתרפת לצלחת
עם פתיחת עונת תיירות הקיץ, במרכז האקדמי למשפט ולעסקים הקימו את הסדנה למשפט ותעופה – קליניקה משפטית חדשה וראשונה מסוגה, שכל ייעודה לטפל בפניות צרכנים בתחום התעופה וללוות אותם משפטית למימוש זכויותיהם. הקליניקה, שבראשה עומדות עו"ד קרן שמש פרלמוטר ועו"ד ליאת גלילי פרל, פועלת באמצעות מערך של סטודנטים וסטודנטיות מהפקולטה למשפטים במרכז האקדמי ובליווי צמוד של צוות הקליניקה. במסגרת הפעילות, מוזמן הציבור לפנות באמצעות קו טלפוני, לפרט את פנייתו לקבל סיוע משפטי במיצוי זכויותיו. השירות ניתן ללא תשלום.
בנוסף, יקיים צוות הקליניקה סדרת הרצאות לציבור בנוגע לזכויותיו בתחום התעופה, וכן יפורסם נייר עמדה למקבלי ההחלטות להסדרת הסוגיות שאינם זוכות למענה במסגרת החוק הקיים.
לפניות לקליניקה: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSd_0d8neCdEOP_2gZbnkRDpmRSuqHIOYRv3QVRt28hM3lgEKw/viewform
הוספת תגובה