בשלב הראשון יושקו המבורגר ובשר טחון, ללא בשר, ואליהם יצטרפו בעתיד מוצרים נוספים. המוצרים המבוססים על חלבון סויה וחיטה, פותחו על ידי נסטלה בשיתוף עם טבעול, ומשווקים תחת המותג גארדן גורמה באירופה, וסוויט ארת' בארה"ב. פיתוח המוצרים בוצע במרכז הפיתוח של נסטלה בסולון ארה"ב, יחד עם שפים ויועצים קולינריים ובשיתוף צוותי טבעול.
תחום המזון מן הצומח סומן ע"י נסטלה כיעד אסטרטגי מרכזי והיא מובילה את קטגורית תחליפי הבשר בשוק האירופאי, עם 20% נתח שוק ב- 20,000 נקודות מכירה. בישראל, למרות הפתיחות הרבה של הצרכנים למוצרים המבוססים על חלבון מן הצומח, ההיצע בתחום הבשר ללא בשר עדיין מוגבל. עתה, עם כניסת טבעול לקטגוריה ושילוב המוצרים ברשתות השיווק הגדולות – המוצר יהפוך ממוצר נישה לקטגוריה של מיינסטרים.
המוצרים מספקים חוויה חדשה של בשר, רק ללא רכיב הבשר הן בעסיסיות, הן במרקם והן בתהליך ההכנה. הבורגר צמחוני (Sensational Burger), מציע ערך תזונתי גבוה עם 16 גרם חלבון ביחידה, לצד ברזל וסיבים תזונתיים. הוא מכיל פחות קלוריות, פחות שומן ופחות שומן רווי בהשוואה לקציצת בשר ואינו מכיל כלל שומן טראנס או כולסטרול.
שילוב של שמנים צמחיים כמו שמן קנולה וקוקוס, מעניק להמבורגר מראה של בשר משוייש. רכז סלק, רימונים, גזר, דומדמניות ופלפל אדום מייצרים צבע אדמדם הדומה לזה של המבורגר בשרי. כאשר מכינים אותו על הגריל או על המחבת, ניגרים מההמבורגר נוזלים הרוחשים על המחבת בריח המאפיין צליית בשר, שבסיומה נהנים מחוויה טעימה של נגיסה עסיסית.
סנסשיונל טחון צמחוני (Sensational Mince), הוא בעל מרקם רך ונוח לעיצוב, ממש כמו בשר טחון שיצא ממטחנת בשר. המוצר מבוסס על חלבון סויה ומיועד להכנת קציצות, קבבים ותבשילים מגוונים. ניתן לצלות אותו על הגריל, לטגן, לבשל ברוטב ולאפות בתנור. ב- 100 גרם סנסשיונל טחון צמחוני יש 17 גרם חלבון, לצד ברזל וסיבים תזונתיים וגם הוא אינו מכיל כלל שומן טראנס או כולסטרול.
הסדרה מאפשרת ליהנות מחוויית בשר עסיסית וטעימה, תוך כדי הפחתת הפגיעה בסביבה -הבחירה מאפשרת הפחתה משמעותית בפגיעה בסביבה: 75% פחות שימוש בקרקעות, 80% פחות שימוש באנרגיה ו-80% פחות פליטת גזי פחמן.
תחום תחליפי הבשר זוכה לעניין גובר בעולם וגם בישראל. ב- 2020 חל זינוק דרמטי של מאות אחוזים במכירות תחליפי הבשר בארה"ב. באירופה הקטגוריה צמחה ב- 25% ב-2020, וב- 16% ב-2019. על פי הערכות GFI (Good Food Institutהתעניינות באלטרנטיבות לבשר נובעת משיקולים רגשיים ומוסריים, נימוקי בריאות וסוגיות איכות סביבה. למרות שגם בישראל, נרשמה עליה משמעותית במספר האנשים המגדירים עצמם מפחיתי בשר, צמחונים וטבעונים והגיעה לכ- 45% מהאוכלוסייה, מדובר בקטגוריה שנמצאת בתחילת דרכה.
לדברי אבי בן אסאייג, מנכ"ל אסם-נסטלה, "לפני 35 שנה, הפתיעה טבעול את העולם עם חדשנות פורצת דרך, כשהציגה שניצל מן הצומח. מאז, ממשיכה טבעול לעמוד בחוד החנית של עולם המזון מן הצומח. השקת המוצרים בארץ, מתאפשרת בעקבות החיבור המוצלח עם נסטלה, אשר מביאה לצרכן הישראלי קטגוריה חדשה של בשר טבעוני המנצח בכל הפרמטרים עד שנת 2030 מכירות מזון מן הצומח ובשר מתורבת יגיעו לכ- 140 מיליארד דולר.
החשובים: הוא מנצח בטעם, והוא מוביל באיכות הרכיבים ובערכים התזונתיים – גם לעומת בשר וגם לעומת מוצרים אחרים בקטגוריה."
לדברי סתיו יואלי, מנכ"לית חטיבת מזון מצונן וקפוא באסם-נסטלה, "סדרת סנסשיונל צפויה להפוך למבוקשת לא רק על ידי טבעונים או צמחונים, אלא גם בקרב צרכנים המעוניינים בהפחתת צריכת הבשר שלהם.– בזכות יתרונותיה, הצרכן לא צריך להתפשר יותר, כאשר הוא בוחר להפחית בבשר מן החי. להערכתנו, תוך 5 שנים הקטגוריה החדשה של בשר ללא בשר תצמח להיקף מכירות שנתי של כ- 150 מיליון ₪".
לדברי עדי קוהלי, מנהלת פעילות טבעול ישראל, "מעבר להיבטים הבריאותיים, מדובר בהשפעה משמעותית על כדור הארץ. תעשיית הבשר יוצרת יותר גזי חממה מהתחבורה העולמית.
היא מאיצה כריתת יערות גשם, ועושה שימוש בכמות עצומה של מים לגידול בקר. לשם ההשוואה: גידול 1 ק”ג קטניות דורש כ- 2,000 ליטר מים. לעומת זאת, ייצור של 1 ק”ג בשר בקר דורש כ- 15,000 ליטר מים. לנוכח המספרים האלה, שילוב של חלבון מן הצומח בתזונה הוא בעל השפעה חיובית לא רק על גוף האדם, אלא גם על הסביבה."
הוספת תגובה