עמוד הבית » הטרדות מיניות ברשת

הטרדות מיניות ברשת

צילום: pixabay
הטרדות מיניות של גברים כלפי נשים היו בעבר בעיקר בחוץ. במקומות העבודה, צבא, משרדים, אוניברסיטאות, היכלי ספורט ותרבות ואיפה לא. לא שכיום לא קיימות הטרדות מיניות בחוץ, אך כיום, בעידן הרשתות החברתיות, עיקר ההטרדות המיניות נעשות דרך המדיה.

האופי של ההטרדות המיניות של חיבוק בעל כורחה של האישה, ליטוף או מגע ללא הסכמה, נשיקה בכוח, הצמדה לקיר, לא קיים כמובן במדיה. אך המילים הסקסיסטיות שגורמות לאישה אי נוחות קיימות גם קיימות. שלא לדבר על התביעה הישירה של גבר במסנג'ר – 'תשכבי איתי', 'את מורעבת? וחסכתי מילים שהן בהחלט קו אדום להעלותם על הכתב.

לא אכנס כאן להיבט החוקתי או המוסרי מה מוגדר הטרדה מינית ומה לא, מה שברור הוא שאת לא חייבת ואף אסור לך להימצא במצב שלא נוח לך להיות בו. לשום אישה אין היתר להשלים עם קיום עצם ההטרדה המינית. האמת היא שגם לכל גבר אין היתר לכך. אך עלייך לזכור! לרוב, מצב לא מתאפשר אם לא מאפשרים אותו. החובה היא עלינו להציב גבולות ולעצור את ההטרדה מבעוד מועד.

צילום: pexels

 

>>>אתנו זה נגמר – בימוי ג'סטין בלדוני 

הטרדות המיניות ברשתות החברתיות מלוות בטעויות שנשים עושות במצבים הללו. אז ראשית אם את אישה נשואה או נמצאת בקשר עם גבר ,עלייך לזכור שפרצה קוראת לגנב. גם אם פנה אלייך מישהו ב'תום לב' כביכול, ומתחיל לנהל איתך שיחות בהתכתבות, דעי לך שזה מצב מסוכן לקשר שלך. שיחות שכאלה, קל מאד לדעת איך הן מתחילות אבל אי אפשר לדעת איך הן נגמרות. נחשפתי לקשרים רבים גם של זוגות נשואים שהתנפצו לרסיסים בגלל המאהב ברשת, שסך הכל התחיל את הקשר בצורה תמימה של סקרנות "לדעת מי את", והתגלגל הדבר לשיחות נפש של קירוב ופתיחות.

אבל גם כשמדובר בנשים פנויות, רווקות או גרושות, כיום אין כמעט אישה בפייסבוק שלא זוכה לביקורם של גברים רבים במסנגר הפרטי שלה, שחיש מהר מציעים לה סקס מהיר וזמין או מדברים איתה ישר על הרצון שלהם להשכיב אותה. מלבד העובדה שהגברים האלה די 'לא מקצועיים' ולא מבינים בטבעה של אישה דבר וחצי דבר ואם כבר הם רוצים להשכיב הם עושים את כל הטעויות האפשרויות, אך גם בין הנשים מצאתי נשים הססניות לא פחות, שבמקום להפסיק את השיחה ישר על ההתחלה, מאריכות בנימוקים והסברים ו'טוחנות את המוח' במקום לחסום ישר את השיחה על ההתחלה.

צילום: pixabay

 

גבר שפונה לאישה בבקשה של מין זמין בצורה ישירה, והאישה לא מעוניינת בסיטואציה הזאת ואף חווה חלחלה, צריכה לנתק ישר את השיחה ולחסום את זה שפנה אליה בלי לחשוב פעמיים. אין כאן את הזמן להסברים ונימוקים: "אני לא מחפשת את זה עכשיו", "זה לא מתאים לי", "אתה סוטה" – חבל על הזמן. בדרך כלל בפתיחה של אינטראקציה עם הגבר שבצד השני, אותו גבר לא יניח לך וימשיך בשיחות איתך מפני שכבר בלעת חלק מהפיתיון. הרבה נשים טוחנות מים בהסברים ושיחות סרק ואחרי זה מופתעות מהמקום המשפיל שהם פתאום נמצאות בו בתוך אותה שיחה. לפעמים גם הגבר מצליח בסופו של דבר להפיל את האישה במתק לשונו, מה שבסוף מתברר כאכזבה גדולה.

אגלה לכן סוד גדול. חלק מאותם גברים מטרידים, מאמינים בנבכי ליבם שאם אישה לא מסננת אותם על ההתחלה אלא זורמת עם השיחה, למרות שהזרימה שלה היא כדי להביע את מורת רוחה ואת ההתנגדות שלה ויתכן שהיא גם מקללת אותם על כוונותיהם, אך מאידך ממשיכה את השיחה למרות שהיא שיחה קשה מאד מהצד שלה, הם רואים זאת כשיתוף פעולה מצד האישה ולפעמים תתפלאו, הם רואים זאת כהסכמה להצעהרק שאותה אישה כרגע משחקת את עצמה קשה להשגה ולא רוצה להיראות זולה, היא רק מחכה שהגבר יוכיח את עצמו למה שווה לה לשכב אתו. כך עובד הראש של אותם גברים ברשת, שדרך אגב, יש להם בסופו של דבר אחוזי הצלחה לא רעים ביחס לסיכויים שלהם להצליח. כל אישה שתחשוב עם עצמה מראש באיזה מקום היא רוצה להיות כשגבר פונה אליה ישר במסנגר בצורה הסקסיסטית והישירה מדיי.

צילום: pexels

 

ולכל מחוזרות ה'פייס בוק' למיניהן שחושבות שהן מיוחדות בגלל שהן זוכות לחיזורים מגברים רבים כמה פעמים ביום, צר לי לאכזב אתכן, אתן סתם עוד דג במים. פתייני הפייס בוק עובדים בשיטת החכות. הנשים שבפייס בוק הן הדגים בים. אותם דייגי הפייס בוק לא מפחדים ולא נבהלים מדחייה. הם פונים לעשרות נשים במהלך השבוע לפעמים יום אחר יום ומנסים את מזלם. גם כשהם נדחים על ידי כמה, הם עובדים בשיטת הטלמרקטינג. שגם אם מאה איש ינתקו לך אתה צריך רק דג אחד שיעלה בחכה. וכדאי שזה יהיה דג שמן.

המסר די ברור.

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה