עמוד הבית » תאגיד השידור הישראלי, מציין שנה לטבח 7 באוקטובר

תאגיד השידור הישראלי, מציין שנה לטבח 7 באוקטובר

צילום: רפי דלויה
בהיכל התרבות בת"א, נערך הבוקר כנס התוכן השנתי של כאן, תאגיד השידור הישראלי, שעמד כולו בסימן שנה לטבח 7 באוקטובר.כצופה ותיקה של ערוץ כאן 11 בטלוויזיה, שמחתי להענות להזמנה להשתתף. האירוע היה בהנחיית רוני קובן, הוצגו הסדרות, הסרטים והתוכניות החדשות, שיעלו באפיקי התוכן השונים של כאן, במהלך חודש אוקטובר ובחודשים הבאים.

במהלך הכנס הוצגו תכנים מתוך מוזיאון 7.10.360, המוזיאון הווירטואלי המיוחד שהקים תאגיד השידור הישראלי ובו ייאוגד כל התוכן ששידר כאן בכל הפלטפורמות על אודות הטבח, כשהוא מחולק לזירות שבהן פעל החמאס – הקיבוצים, המושבים, מסיבות הטבע והאתרים הפתוחים. בימים אלה מתורגם המוזיאון הווירטואלי גם לשפה האנגלית. עוד הוצג בכנס דגם המשחזר את מבנה משטרת שדרות, שנבנה בעבור הסרט "הקרב על משטרת שדרות", שישודר בכאן, כחלק מתכני התאגיד במלאת שנה למלחמה.

מסגרת הכנס, נערך פאנל מרכזי, "זיכרון מאוקטובר", שבו לקחו חלק זהר וגנר, במאית הסרט "רחל מאופקים" שמביא את סיפורה הלא יאמן של רחל אדרי שהצליחה בקור רוח להציל את חייה וחיי בעלה, לאחר שמחבלי חמאס פלשו לביתם, גלעד טוקטלי, במאי הסדרה "היום שלא נגמר", המתעדת דקה אחר דקה את יממת הטבח של 7 באוקטובר, יאיר אגמון, במאי ויוצר "הטרמפיסטים", שפותח עונה חדשה עם האנשים שאיבדו את ביתם במלחמה, קרן נויבך מכאן רשת ב, עורכת ומגישת הפודקאסט "נחל עוז, המוצב שהופקר" שיעלה ב"כאן הסכתים", ויוסף אבו מדיעם, יוצר ובמאי הסרט "נפילה בשטח פתוח", שעוסק בזהות הבדואית בצל המלחמה.

צילום: רפי דלויה

>>>לזכור, לישון ולא לשכוח – הפכים משלימים

הנואם השני היה גולן יוכפז מנכ"ל כאן ,הוא בחר בין היתר על הסרטים והתכניות שהפיקה מחלקת הדוקו המצוינת מאז 7.10,וסיפר סיפור אישי ששמע מאחת המאפרות הוותיקות של כאן 11, היא מספרת שכאשר נכנסת המצלמה לחדר האיפור,היא רואה שם סצנות מאוד עצובות ואינטימיות , של המאופרים והמאפרים ואז הם בוכים יחד ויש צורך לתקן את האיפור.אותה מאפרת מספרת שלא חוותה סיפור כה נוראי בכל שנות עבודתה כמאפרת.רוני קובן הזכיר לכל הנוכחים את ספורה המופלא של רחל אדרי , גיבורה אמיתי. אח"כ עלתה טל פרייפלד , סמנכל'ית הטלוויזיה ודיברה על חלק מההפקות שנעשו בשנה הזו.למשל;שבע-עשר-360, ספורה של אחות שכולה " אח שלי מת".הסרט " הותר לפרסום" המעורר חרדה ופחד בלב כל משפחה.

צילום: רפי דלויה

 

בדיגיטל יובאו פרקים מיוחדים של סדרות הרשת הפופולריות .בכאן הסכתים הופקו מספר סרטים מעניינים כמו: " סיורי סליחות" האם וכיצד ניתן לאחות את הקרע החברתי העמוק בישראל? " אסיף"- עונה חדשה עשרה סיפורים של ניצולי הטבח מהקיבוצים, מהערים ומסיבת הנובה. " הסיפור של נחל עוז"- סיפורן של תצפיתניות מוצב נחל עוז. בכאן קול המוזיקה,היצירה " שקט אין סופי"-שתועלה בבכורה עולמית להנצחת חללי 7 באוקטובר ונכתבה במיוחד בהזמנת כאן. כאן ב- תחנות הרדיו של כאן יקדישו שורה של תכניות מיוחדות לילדים שחייהם עברו טלטלה, בעקבות המלחמה.כמו כן יובאו סיפורים מרגשים של אזרחים ערבים הנחלצים לעזרה .וגם " המלחמה שלהן" סדרת תעודה וסרטים נוספים העוסקים במציאות המורכבת של ערביי ישראל.במהלך האירוע הוכרז כי הסרט "מיגונית המוות – ההקלטות האחרונות", ששודר במסגרת תוכנית התחקירים "זמן אמת" עם אסף ליברמן, נבחר לעמוד במרכז מסע ההסברה הישראלי בעולם לרגל שנה למלחמה, והוא יוקרן בעצרת המרכזית של האו"ם לציון טבח 7 באוקטובר, בהשתתפות שגרירים ונציגים מכל העולם.

צילום: רפי דלויה

 

הפקות נוספות תעסוקנה במפגשים עם חטופים אשר חזרו מהתופת של עזה ."סינדרום עזה" אפוס דוקומנטרי ב-3 פרקים ועוד ועוד ועוד שלל תכניות עשירות מגוונות ומעניינות. הצלמים החרוצים של כאן יצאו כבר ב- 7.10,לעוטף והנציחו במצלמותיהם, תוך סיכון חייהם לעיתים,את המראות המפלצתיים למען כולנו ולמען הדורות הבאים.הליבה של מקצוע העיתונאי הוא; תחקיר,ידיעה, פרסום. כל הדוגמאות לוו בקטעי סרטים .
ואז עלו לבמה חברי פאנל הבמאים שספרו כל אחד כיצד הגו ומה עשו בנושאים הכה קשים.דברו על 8 סרטים שיוקרנו השנה.רוני קובן ביכולותיו המצוינות ראיין את שמונת הבמאים ותוך כדי הוקרנו כ20 שניות מכל סרט.
למשל "רחל מאופקים של כאן דרמה.בימויה של זהר וגנר.מה זה בית מתוך סדרת "הטרמפיסטים" במאי יאיר אגמון.נחל עוז המוצב שהופקר,נפילה בפצע פתוח,במאים יוסוף אבו מזעם ואופיר טרייטן.
הרבה עדויות הרבה חוויות הרבה סיפורים.

צילום: רפי דלוה

רוני קובן הציג כיצד ראיין את אורן סמג'ה ברגעים הקשים אחרי נפילת בנו, ומצד שני בתגובתו השמחה אך הדומעת כשישראל זכתה במדליית זהב בג'ודו." כל המדינה בוכה אתך " אומר רוני לאורן ומוחה דמעה. בסוף הערב הכל עשיר ומשופע ביצירות הוצגו 8 סרטים המועמדים לפרס כאן לשנה זו.חברי מערכת הפרס:גב אווה מדזיבזי מר מיכה פרידמן,מר משה שלונסקי, גב עדי אלטשולר,מר רביע באדר. הסרטים שהיו מועמדים לפרס:האחת,זמן אמת ( מיגונית המוות),הריקוד האחרון של אריק ורות פרץ,טאבון,טבעה באוקטובר,קופה ראשית,שלושתנו. בפרס כאן 11 זכתה "האחת" סיפורה של טייסת 201 במלחמת יום הכיפורים.
התרשמתי מאוד מהמפגש העשיר והמאוד מעניין.אכן ערוץ כאן 11 הוא הערוץ הכי איכותי ועתיר ידע בטלוויזיה.אמשיך לצפות ולהמליץ לאחרים.

באירוע נכחו עשרות יוצרים, מפיקים ושחקנים בהם: שי שטרן, קרן מור, רועי בר נתן, שלמה בראבא, משה אדרי, מגישי וכתבי חטיבת החדשות של התאגיד, אגם רודברג, נועה קולר, יגאל עדיקא, אורי גוטליב, מירב גרובר, אלברט אילוז ורבים נוספים.

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה