עמוד הבית » הזרקת חומצה היאלורונית לפנים: כל מה שחשוב לדעת

הזרקת חומצה היאלורונית לפנים: כל מה שחשוב לדעת

צילום: FREEPIK
החומצה ההיאלורונית חוללה מהפך של ממש בתחום הטיפולים האסתטיים, ומציעה אפשרות בטוחה ויעילה לשיפור מראה הפנים. היכולת שלה לספק תוצאות מיידיות ללא תקופת החלמה, הופכת אותה לבחירה אטרקטיבית עבור אנשים רבים המחפשים לשפר ולהצעיר את מראה הפנים ללא ניתוח. מהי חומצה היאלורונית ולאילו טיפולים היא מתאימה? כל המידע לפניכם.

מהי חומצה היאלורונית

חומצה היאלורונית  היא גליקוזאמינוגליקן – סוג של מולקולה המורכבת מסוכרים הנמצאת בכל הגוף, ובמיוחד ברקמות החיבור, העור והעיניים. תפקידה העיקרי הוא אגירת מים ברקמות כדי לספק להן את רמת הלחות הנדרשת לפעולתם התקינה. ככל שאנו מתבגרים, הייצור הטבעי של החומצה פוחת, מה שמוביל לפגיעה בתפקוד התקין של העור, יובש, קמטים ואובדן נפח.

חומרי מילוי מבוססי חומצה היאלורונית מסייעים למילוי נפח שאבד, טשטוש קמטים ומראה צעיר יותר.

אחד היתרונות המשמעותיים של חומרי מילוי אלו הוא רמת הבטיחות שלהם. מכיוון שהחומצה ההיאלורונית מצויה בגוף באופן טבעי, הסיכון לתגובות אלרגיות הוא מינימלי. יתרה מכך, התוצאות של ההזרקה אינן קבועות, מה שיכול להיות יתרון עבור מטופלים המעדיפים אפשרויות טיפול הפיכות.

אם המטופל אינו מרוצה מהתוצאה או חווה סיבוכים כלשהם, ניתן להזריק היאלורונידאז, אנזים המפרק את החומצה כדי להמיס את חומר המילוי. מדובר ביתרון משמעותי על פני חומרי מילוי אחרים.

טיפולים אסתטיים באמצעות חומצה היאלורונית

השימוש העיקרי של חומצה היאלורונית באסתטיקה הוא באמצעות חומרי מילוי עוריים הניתנים להזרקה. חומרים אלו נועדו להוסיף נפח, להחליק קמטים ולשפר את קווי המתאר של הפנים. להלן כמה מהיישומים הנפוצים ביותר:

  • שיקום נפח: השבת נפח באזורים כמו הלחיים, הרקות ושקעים מתחת לעיניים. על ידי הזרקת חומרי מילוי על בסיס חומצה היאלורונית לאזורים אלה, ניתן לטשטש את השפעות ההזדקנות, כגון צניחה ושקעים, ולהשיג קו מתאר צעיר יותר.
  • הפחתת קמטים: ניתן לטפל בקמטוטים וקמטים עדינים, במיוחד סביב הפה והעיניים, באמצעות חומרי מילוי על בסיס חומצה היאלורונית. החומצה מוזרקת ומפחיתה את מראה הקמטים, בנוסף ממריצה את העור ומעודדת התחדשות טבעית שלו.
  • עיצוב שפתיים: חומרי מילוי על בסיס חומצה היאלורונית הם בחירה פופולרית לטיפולי הגדלה ועיצוב שפתיים, ומאפשרים השגת שפתיים מלאות וחושניות יותר. התוצאות הן מיידיות וניתנות להתאמה בהתאם לתוצאה המצופה על ידי המטופל.
  • פיסול פנים: על ידי הזרקות מדוייקות של חומצה היאלורונית ובוטוקס ניתן לבצע שינוי משמעותי במראה הפנים ללא צורך בניתוח. כך למשל ניתן באמצעות ההזרקות לבצע תיקון של גבנון או א-סימטריה של אף, למלא שפתיים צרות, לתקן סנטר אחורי, לשרטט את קו הלסת, וכן הלאה. בנוסף, ההזרקות המשולבות מטפלות בשינויים המתרחשים כתוצאה מתהליכי ההזדקנות, כגון אובדן נפח רקמות הפנים והופעת קמטים, ומשוות לפנים מראה צעיר ורענן יותר.

 

המיומנות והניסיון של המטפל קריטיים להשגת תוצאות טבעיות ומשביעות רצון, ולכן מומלץ לבחור במנתח פלסטי מיומן עם מומחיות בטיפולים בהזרקה.

לסיכום

חומצה היאלורונית הפכה לכלי מרכזי בארסנל הרפואה האסתטית, וכאשר היא מוזרקת על ידי מנתח פלסטי מיומן היא מציעה אפשרות בטוחה ויעילה לשיפור מראה הפנים וטשטוש סימני ההזדקנות.

היכולת של החומצה ההיאלורונית לספק תוצאות מיידיות הופכת אותה לבחירה אטרקטיבית עבור אנשים רבים המחפשים שיפורים קוסמטיים לא ניתוחיים.