המדיטק והמרכז לאמנות דיגיטלית חולון משיקים את התערוכה ״פרשת מים״ בעקבות משבר האקלים העולמי, ולאחר חודשי מחקר ארוכים. האמניות והאמנים המשתתפים בתערוכה מציגים נקודות מבט ייחודיות על מים – מים כחומר ומים כסמל, מים חוצי גבולות – גבולות שבני אדם לעיתים קרובות לא יכולים לחצות, מים המחברים בין קצוות ארץ, בין קהילות ובין תרבויות.
בתערוכה יוצגו עבודות וידיאו, מיצבים, הדפסי דיו ופסלים, והיא יוצאת מתוך המפגש הפרטי והאינטימי עם מים ונעה בין מבעים ופרשנויות שונות, מקומיות, אזוריות ובינלאומיות.
התערוכה מתקיימת במסגרת שיתוף פעולה מתמשך עם מכון גתה וכחלק מפרויקט רחב ואזורי של אטלס מחקרי-אמנותי ואינטראקטיבי אודות מים סביב הים התיכון.
בין העבודות בתערוכה:
בהשראת השיחה על מים טריטוריאליים בוחנת העבודה ״של אף אחד״ של אלה ליטביץ את החומריות של מים המגיעים מאזורים אקס טריטוריאליים, אזורי מריבה או ממש מקו הגבול. שאלת המים הטריטוריאליים מעניינת במיוחד אל מול נוזליותם ותנועתם המתמדת. כיצד מסמנים טריטוריה כשהחומר לא יציב? איפה עובר הגבול אם המים כל הזמן זזים?
רישומי הדיו של מאיה אטון "Expect Poison from Standing Water" בודקים את התגובה של דיו למים ממקורות שונים בעבודה המתייחסת לתופעה באוקיינוס של גבול בתוך הים הנוצר מזרמים שונים של מים המתערבבים אחד בשני.
עבודת הווידיאו של מיכל בראור ״מקום קטן יותר" מתמקדת בביצות כבארה היום ובעבר. מקור המים שנותר מהביצות הוא נקודת המוצא לתנועתן של שתי נקודות מבט: זו העילית וזו שנעה קרוב לקרקע. שתי נקודות המבט מביאות אל העבודה את ההתנגשות ההיסטורית, הפוליטית והחברתית שהתרחשה, ועודנה מתרחשת, ושתוצאותיה היו הרות אסון לקהילה אחת ושגשוג לאחרת.
מיצב הווידיאו של חביב קפצון ״המבול והמדבר״ מפגיש באמצעות נרטיב בדיוני בין המיתוס וההיסטוריה, בין העבר והעתיד בצל תחזיות האימה של התחממות כדור הארץ והתייבשות מקורות המים. ההבחנה בין יובש לרטיבות, המגיעה ממחשבה רחבה והוליסטית על נחלים ומחזור המים, מקבלת המשגה וייצוג פרוע בשלושת חלקיו של המיצב והיא גם החוט המחבר ביניהם.
אוצרים: אודי אדלמן ואביטל ברק.
התערוכה "פרשת מים" פתוחה לקהל הרחב החל מה-23.10.21 ועד ה-29.1.22.
שעות פתיחה:
ימי ג' 20:00-16:00, ד' 18:00-14:00, ה' 18:00-14:00, שבת 15:00-11:00.
המרכז לאמנות דיגיטלית – האמוראים 4 חולון www.digitalartlab.org.il
הוספת תגובה