עמוד הבית » תצוגת הגמר של שנקר 2024: יצירתיות, חדשנות והתמודדות עם מציאות משתנה

תצוגת הגמר של שנקר 2024: יצירתיות, חדשנות והתמודדות עם מציאות משתנה

מעצבת שני גישר, פרויקט החוקר את הקשר בין הבית לבגד כמרחב מוגן צילום: רפי דלויה
בתאריך -25 ביולי 2024, התקיים בתל אביב תצוגת הגמר של מחזור 2024 במחלקה לעיצוב אופנה בשנקר. 43 סטודנטים, שסיימו ארבע שנות לימוד מאתגרות, יציגו 41 קולקציות חדשניות. השנה, יותר מאי פעם, הקולקציות מדגימות יכולת התמודדות יצירתית עם המציאות המורכבת, בה מתערבבים התכנים האקטואליים, החברתיים, התרבותיים והאישיים.

בין ההשראות לקולקציות השנה:

הקולקציות השנה שואבות השראה מנושאים מגוונים כמו מיליטריזם ואהבה, זיכרון ותקווה, לצד רגישות יתר ונאיביות ילדותית. אילן בז'ה, ראש המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר, מסביר: "נושאי ההשראה השנה נעים בין החיפוש אחר עוגנים ושייכות מקומית, זיכרון כאוב מול התחדשות ותקווה, בין הבינה האנושית לזו המלאכותית שכבר איתנו, בין הנורמלי לאחר ובין אהבה ומיליטריזם. כאזרחים מצאנו את עצמנו תוהים אודות הקשר בין היחיד והקולקטיב וכמעצבים, אנו מתמודדים עם אותן שאלות ומציבים נקודות אחיזה דרך השפה המוכרת לנו – החומר, הצבע, הצללית, הטקסטורה ועוד."

פרויקטים בולטים בתצוגת הגמר:

הקולקציות בתצוגה השנה הן לא רק אמנותיות אלא גם מעוררות השראה. הן נועזות, צבעוניות, עם סגנונות מעילים מגזרות מיוחדות, ונושאות עימן את משמעות התקופות הקשות שחלפו על הסטודנטים. אלו התקופות שצבעו את חוויותיהם והובילו אותם לסיים את לימודיהם בתקופה כה מאתגרת.

צילום: רפי דלויה

 

>>>שרון טל מעצבת אופנה הוט קוטור של מותג העילית הבינלאומית משכית 

צילום: רפי דלויה

 

צילום: רפי דלויה

 

דנה גוברין מלכה קיבלה השראה מהשיר "כלום לא עצוב הכל כרגיל" של אביתר בנאי במהלך נסיעה לשירות מילואים. הקולקציה שלה מציעה מבט ביקורתי וציני על "שיגעון החתונות", נושא שהפך לרלוונטי במיוחד עם התפתחות המצב הביטחוני.

שרה הלפרן התמודדה עם חוויית החתונות המושעית בעקבות נדחות חתונתה וארוסה שנלחם בעזה. קולקציה זו מציעה התבוננות ביקורתית על הנושא.

תמר אלבז חקרה מערכת יחסים טרנסגרסיבית בין גוף האישה ותנועת הבגד, תוך התמקדות במונחים של טרנסגרסיה.

רון שחר בחרה את הדף הלבן כנקודת מוצא לפרויקט, התמודדות עם הפחד מהתהליך עצמו והשפעתו על העיצוב.

נדב בן דוד נוגע בתגובה האישית שלו כאדם רגיש דרך עיצוב חומרים, טקסטורות וציור דימויים עם עולם סמלים אישי.

עדי גז הציגה קולקציה שמתמקדת באתחול אופנה, המשלבת פרקטיקות עיצוביות שמטרתן להגן על הסביבה תוך שימוש יצירתי.

צילום: רפי דלויה

 

צילום: רפי דלויה

 

צילום: רפי דלויה

 

עתליה לברטובסקי חוגגת את הגיוון באמצעות מיזוג מלאכות היד עם ניצול טכנולוגי בתהליך העיצוב.

נטע שלום יצרה קולקציה נשים נאיבית ואופטימית, בהשראת התמודדותה עם אובדן ופוסט טראומה בילדותה.

מעיין גלילי מקדישה את קולקציה שלה להנצחת אמה, תוך שימוש בבגדים מהארון הפרטי של האם.

אביגייל מוצ׳ניק ונעמי דיין פרוחניק חקרו את דמותה של ה"קרייזי קאט ליידי", שוברות סטיגמות ומגדריות בשילוב מלאכות יד נשיות עם סריגה ממוחשבת והדפסה בתלת מימד.

שני מיטב יצרה קולקציה הכוללת עזרים רפואיים לבעלי מוגבלויות, כהוקרה לאחותה הצעירה שנולדה עם שיתוק מוחין.

דוד אוקס התבסס על ההשראה מקולקציה שנועדה לטפח מודעות וקבלה לאחייניתו שמשתמשת בכיסא גלגלים בעקבות תאונת דרכים.

צילום: רפי דלויה

 

צילום: רפי דלויה

 

צילום: רפי דלויה

 

שיתוף פעולה אסטרטגי חדש

קבוצת הפניקס ושנקר הכריזו לאחרונה (יוני 2024) על השקת שיתוף פעולה אסטרטגי ראשון מסוגו בישראל. במסגרת המיזם "האלף של המחר", יוקם קמפוס חדש בראשון לציון, המיועד לשמש כמרכז חדשנות ושיתוף פעולה. הקמפוס יציע קהילה אינטגרטיבית של חיי עבודה, חברה ותרבות, ויכלול מחקר טכנולוגי, פיתוח ויצירה, כל זאת תחת קורת גג אחת.

הערב בתצוגה

האירוע הונחה על ידי גלית גוטמן ונערך תחת הפקתו של מוטי רייף לצד תזמורת "ארמון בזמן" שאירחה את אנה לן ואוהד פישוף בניצוחו של מתן דסקל. בתצוגה השתתפה ההנהגה העיסקית של ישראל, שהגיעה כדי לתמוך ולהתרשם מהקולקציות החדשניות של הסטודנטים. תצוגת הגמר היא אירוע מכונן ומשמעותי, הן למעצבים החדשים בישראל והן בעולם, שמציגים את יצירותיהם לאחר שעברו תקופות משמעותיות ומאתגרות, והצליחו לסיים את לימודיהם בצורה מרשימה.