עמוד הבית » תערוכת " מנגינת הרחוב"

תערוכת " מנגינת הרחוב"

ציור נעם ליפשיץ, דיוקן חיים חיים פרי. צילום: בתיה בר לב
בשבוע שעבר, בארגונה של האוצרת איילת אמוראי בירן, התקיים אירוע חגיגי בגלריית האמנים של קניון רמת אביב. כל אמן הציג את עבודותיו וסיפר את סיפורו המיוחד. האירוע היה מלווה במוסיקת רקע נעימה על ידי להקת נגנים צעירים ומוכשרים. כיבוד עשיר הוגש שכלל משקאות אלכוהוליים איכותיים.
תערוכת "מנגינת הרחוב" של האמן נעם ליפשיץ מוקדשת לזכרו של חיים פרי, יזם ופעיל שלום שנחטף מביתו בקיבוץ ניר עוז ב- 7.10.24
ונהרג בשבי החמאס. דיוקנו של פרי שפוסל על ידי נעם חברו מוצג לראשונה בתערוכה.
ליפשיץ, יליד קיבוץ אורים, פסל והיסטוריון, מציג מגוון יצירות של פיסול בחוטים. תוך כדי עיסוקו באמנות והיסטוריה מצא נעם שיש קרבה רבה בין השניים. היסטוריון בוחר פרטי מידע בעלי משמעות בעיניו ויוצר בהם סיפור של מציאות היסטורית. בפיסול של נעם חוט המתכת הוא המידע. הוא מוביל אותו במסלול מסוים במרחב, ונותן לצופה להשלים את הדמות בדמיונו. כמו כן, אהבתו למוסיקה מיוצגת בתערוכה בפסלים כדוגמת הסקסופוניסט, הגיטריסט, החלילן והרקדנית.
האמנית הפלסטית הרב תחומית, אירית ויינברג פלץ, החלה להגשים את ייעודה באמנות פלסטית רק בגיל 60 כשיצאה לגמלאות.  "התחדשות בין הקיץ לסתיו" מבטאה את היצירתיות של פלץ באמנות פלסטית על גווניה השונים. אירית משתמשת בטכניקות מאוד מגוונות: רישומים בעיפרון, רישומים בפחם, עבודות של חריטה, ציור באקריליק ובשמן, קולאז'ים, ליטוגרפיות ועוד. בנוס, שולטת בטכניקות שונות של פיסול: קרמי עם גלזורות, פיסול באבן גיר, בחלוקי נחל, בגבס, בבניה ועוד. בתערוכה מוצגות עבודותיה בחמש ויטרינות. היצירות שנעשו בטכניקות שונות מביאות לידי ביטוי את הרבגוניות של האמנית.
אירית פלץ – תאנים, צילום: בתיה בר לב

 

התערוכה השלישית "חלון ליצירתה" מציגה את עבודותיה של טלי פרלמן עזר, אמנית רב תחומית עכשווית. התמחותה של טלי היא בציורי קיר, ושאיפתה בכל אמצעי הביטוי העומדים לרשותה היא להגשים את החלומות של לקוחותיה ולמצוא את הסגנון המושלם לעיצוב כל חלל. הציורים שעזר מציגה הם בסגנונות הנעים מהפופ-ארט, דרך ציורי דיוקנאות ונופים ועד אבסטרקט. הציורים מלאי הבעה, צבע, כמיהה לחופש ולמרחבים ויכולת התבוננות מעמיקה בפרטים של האובייקט, בין הוא דמות או נוף.
טלי פרלמן עזר – סלבדור דאלי, צילום: בתיה בר לב

 

טלי פרלמן עזר, ילדים בחוף הים, צילום: בתיה בר לב
שלושת התערוכות מוצגות על הקיר החיצוני של הקניון הפונה לרח" אינשטיין, מול בריכות הדגים, אחרי "ארקרפה".
התערוכות פתוחות לקהל בכל ימות השבוע ובכל שעות היממה עד  לתאריך: 6.10.24