עמוד הבית » תערוכה משותפת "צבעים במשפחה"

תערוכה משותפת "צבעים במשפחה"

רונית בן -טוב, אופטימיות, צילום: רונית בן טוב
תערוכת ציורים מאד ייחודית ומרתקת התקיימה בתחילת השבוע שעבר בגלריית עופר ברחבת קניון רמת אביב.

הפעם מגישה האוצרת איילת אמוראי-בירן שילוב אמנות מדהים של 7 אמנים ממשפחה אחת. האמנית הישראלית רונית בן-טוב החיה בניו יורק מזה 40 שנה מציגה לראשונה בישראל סיפור משפחתי מרתק ומטלטל. באמצעות יצירותיה המצוירים בצבעים בולטים ומנוגדים מצליחה רונית לרגש את הצופה ולתת ביטוי לאופייה הטמפרמנטי המביע אופטימיות, שמחה, דינמיות ואור. הציורים ציורו  באקריליק ובשמן, מבטאים אהבה, שלום, חופש ועוצמה נשית.

בהמשך לפעילותה המבורכת בארגון אירועי התרמה בניו יורק למען ישראל תורמת רונית את כל הכנסותיה ממכירת עבודותיה למטה משפחות החטופים. הסיפור האמנותי ממשיך ביצירתיות רבה כאשר כל אחת מבנות המשפחה מייצגת רובד שונה מהחיים בעבודותיה. ענת כהן היא בעלת תואר שני בפיסיקה אוהבת את החיבור בין תופעות פיסיקליות ומושגים כמו אור, אנרגיה, כוח, לבין אמנות ומאמינה בכוח ובאנרגיה של הצבע להשפיע לטובה על ההרגשה.

ענת כהן, אריה, צילום: ענת כהן

 

>>>עולם התזונה הישראלי משנה כיוון לאורך חיים בריא 

שרית מאייר, מורת דרך בארץ ובחו"ל, טיילה ברחבי תבל במשך שנים רבות. המפגש עם עמים שונים ותרבויות שונות השפיע על אורח חייה ופילוסופיית החיים שלה.בשנה האחרונה היא חשה מוצפת בהשראה לצייר את התמונות שאספה  כדי להנציח את חוויותיה.. מרגע שאחזה במכחול נפתח הסכר שהיה עצור שנים רבות.

שרית מאייר, סיפור משפחתי, צילום: שרית המאייר

 

אלן גפן עלתה לישראל מארה"ב ב1980 ומאז מציירת את הנופים המשגעים באזור דורות רוחמה ששם היא חיה.אלן "מתרגמת" את צילומי הטבע שלה לציורים אכספרסיביים באקריליק על בד. תערוכתה של אלן היא מחווה למורה שלה שוש שגב מקיבוץ כפר עזה שכעת מפונה מביתה.

לינוי גפן מעבירה סדנאות אמנות בקיבוץ דורות ועבודותיה מבטאות חיבור לטבע, לאתניות וגם למודרניזציה. היא מציגה בתערוכה סדרה של נשים אפריקאיות מ 2023-2024.

אוסי גפן, בוגרת האקדמיה "בצלאל" מציירת אנשים, משפחה ודיוקנאות עצמיים באקריליק על בד. אמנות עבורה היא תרפיה ודרך לבטא את עצמה.

ציורה של אוסי גפן, צילום: אוסי גפן

 

יעל רהב זו האומנית הצעירה שציירה את החניך שלה שלמד בכפר הירוק ושיחק כדורסל בהפועל תל-אביב, יונתן קוץ שנרצח עם כל בני משפחתו בביתו בכפר עזה. ליעל על היד יש קעקוע: ציור של השועל מהנסיך הקטן המסתכל לכוכבים ויושב בין פרחים מצויר בקו אחד ממושך שקושר אותו לעצמו המתחיל מהספרה 1 ןנגמר בספרה 4. 14 הוא המספר של יונתן קוץ על החולצה שלו  בקבוצת הכדורסל בהפועל תל-אביב. 10% מההכנסות של מכירת ציוריה ייתרמו להנצחתו.

ציורה של יעל רהב, צילום: יעל רהב

 

תערוכה ייחודית מרגשת ומאד מומלצת.

התערוכה פתוחה עד תאריך 30.06.24