עמוד הבית » "שלישיה" – אתם והילד?!

"שלישיה" – אתם והילד?!

צילום: קאנבס
כולנו עוברים שינויים בחיים, ישנם שינויים שהם משני משוואה לדברים שהורגלנו אליהם בעבר, שיוצרים הרגל חדש בעצמם, ושלפעמים ההרגל הזה מבטל הרגל קודם, לטוב ולמוטב. לפעמים אנחנו מאפשרים את ההרגל החדש מבלי לשים לב לנזק שהוא גורם לנו.

אחד מהדברים שמשנה משוואה בהיבט הזוגי הוא ביאתו לעולם של ילד חדש. בדבריי הפעם לא אתייחס למצב שבו הילד עדיין תינוק ויושן בחדר המיטות של ההורים בעריסה, אלא בתופעה אחרת של ילדים קצת יותר גדולים בגילאי השנה וחצי שנתיים ומעלה שמגלים עד כמה זה כיף לישון עם ההורים יחד במיטה שלהם.

יש משפט שאני משתמש בו הרבה – פעמים שאותם ילדים שבאים בעקבות האינטימיות (כי אם לא שוכבים אז אין ילדים…) הם אלה שהורסים אותה. תופעת הילדים שישנים במיטה של ההורים היא מצד אחד מאד מרגשת ומחממת את הלב בהיבט הסימבולי של המשפחתיות, אך מאידך, היא לרוב יותר הורסת את הזוגיות מאשר מועילה לה ואני מכוון בדבריי להיבט של הפיזיות האינטימית.

צילום: קאנבס

>>> פנטזיות… בסודי סודות 

כשהילדים ישנים עם ההורים במיטה, לא משנה עם זה מיד בתחילת הלילה, או שהם מגיעים למיטת ההורים באמצע הלילה בגלל חלום מפחיד או לקראת הבוקר כשהם התעוררו, משעמם להם והם 'מתגעגעים' להורים שלהם שהם לא ראו אותם הרבה זמן (מאז הלילה הקודם), כל הסיטואציות הללו בדרך כלל פוגעות באינטימיות והקירבה הפיזית בדרך כזאת או אחרת, ולרוב איכות הסקס בין בני הזוג נפגמת משמעותית.

כשהילדים רוצים להיות במיטה של ההורים בתחילת הלילה, גם אם נעביר אותם ממנה כשהם יירדמו, הזמן הזה של עד שנרדמים הוא זמן שיכול ליצור הרבה לחץ והוא גם זמן שננגס מהלילה עצמו בגלל שהמיטה כרגע 'תפוסה'. גם אם יש הסכמה לקיים יחסי מין כשהילד נרדם בחדר ההורים, איתם במיטה או על המזרון ברצפה, אי אפשר להתכחש לעובדה שיחסי המין לא יהיו אותו דבר. קשה להיות משוחרר מינית כשיודעים שיש עוד מישהו בחדר המיטות שלא קשור לסיטואציה מינית שלנו, בפרט אם מדובר בילד שלנו, קטן ככל שיהיה, שממש לא נרצה שהוא יתעורר ויתפוס אותנו על חם. המחשבה ש'אולי הוא יתעורר', לא תאפשר פתיחות ושחרור, וגם הקולות המיניים שבני אדם מוציאים בדרך כלל תוך כדי שהם מקיימים יחסים, יהיו עצורים ומאופקים. אפשר איכשהו לקיים יחסים במצבים כאלה של קטינים רדומים, אבל זוגות רבים יעידו שזה ממש לא אותו דבר.

צילום: קאנבס

 

כשהאב או האם זורמים עם הסיטואציה והבקשה של הילדים לישון איתם, הם כביכול פותחים פתח להרגל שיתכן שיהיה בעוכרם בהמשך, או שגם אם אחד מהם יתרגל לכך וירגיש סבבה עם הסיטואציה, יתכן מאד שלבן או בת הזוג שלהם המצב הזה יעיק והם ירגישו דחויים או בתחתית סולם סדר העדיפויות, כי הם רוצים לחוות חוויות אינטימיות בלילות, אך כרגע יש להם מתחרים גם על הזמן וגם על המקום – חדר המיטות שלכם.

בתור הורים עלינו להפעיל סמכות, לדעת שלכל דבר מתרגלים ואם הילדים שלכם נהנים לשכב איתכם במיטה שלכם בלילה, הם כנראה יתמידו בהרגל הזה. ילדים מחפשים ביטחון בהורים שלהם והדבר שהילד מרגיש על ידו המון ביטחון זה שינה יחד עם ההורים שלו. כדי לשמור על האינטימיות שלכם, עליכם להרגיל את ילדיכם לישון בחדר שלהם, אם הם ממש רוצים להרגיש אותכם לפני השינה, שבו איתם בחדר בזמן שהם הולכים לישון, ספרו להם סיפור או שימו להם שירים מרדימים ברקע. אם ילדיכם קמים באמצע הלילה ובאים אליכם כי הם פוחדים ממשהו, או אם הם ממש לא יכולים מבלי לישון איתכם בתחילת הלילה, תשתדלו תמיד להעביר אותם לחדר שלהם כשהם נרדמים, כל הרגל נעשה בסופו של דבר לטבע, ובתור בני זוג כנראה שעדיף יהיה לכם שהילדים שלכם יתרגלו לישון בחדרם.

יש גם את הקטע הזה שבני זוג קמים בבוקר ורוצים להתחיל את היום עם איזה 'קוויקי' אך הילדים גם הם מתעוררים סמוך למועד ודופקים על הדלת… אתם תחליטו אם פותחים או לא… ואגב, אם לחדר המיטות שלכם אין מנעול פנימי שנועל את הדלת וכל מי שרוצה מבני הבית יכול לפתוח את הדלת של חדר השינה באמצע הלילה, אני מציע לכם לקנות מנעול שכזה ויפה שעה אחת קודם. כשהדלת לכתחילה פתוחה לכל, קלות הכניסה של הילדים לחדר שלכם תפגע מאד באינטימיות והשחרור שלכם.

צילום: קאנבס

 

מין בין בני זוג עדיף תמיד שיתבצע ממקום רגוע, בטוח ושלו עד כמה שניתן. משום שכל גורם אחר שיושב לנו בראש, וזה כולל את הילדים שלנו, לא מאפשר לנו להתמסרות הטוטאלית לסיטואציה המינית בין במחשבה ובין בהרגשה.

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה