עמוד הבית » שיטת all on 4 – כל מה שחשוב לדעת

שיטת all on 4 – כל מה שחשוב לדעת

צילום: canva
שיטת all on 4 נחשבת לשיטה מתקדמת בענף השתלות שיניים המאפשרת למומחים לבצע השתלת שיניים תוך שימוש בארבעה שתלים ביום אחד בלבד- כל הפרטים בכתבה הבאה.

מה עיקרון השיטה?
מדובר על שיטה המכונה בעברית " הכל על 4", טיפול אשר התפתח במהלך השנים. בשנת 1977 תועדה הטכניקה החדשה של התקנת גשר תומך על ארבעה שתלים. בשנת 1990 פותחו שיטות נוספות של השתלה הכוללים העמסה מיידית והתקנה של תומך אחורי.
אנשים עשויים להגיע למצב של אובדן שיניים ככל השנים חולפות בשל סיבות שונות כמו מחלות חניכיים או עששת או גנטיקה העשויה להשפיע על מצב השיניים. במקרה של אובדן שיניים, יש למצוא תחליפים מתאימים במטרה להשלים את החלל הנוצר בפה בגלל השיניים שאבדו. במקרים מסוימים אפשר להסתפק בפתרון של שיניים תותבות, אך במקרה בו השיניים נושרות, הרי יש לבצע השתלת שיניים הנחשבת פתרון איכותי יותר המחזיק מעמד זמן רב בהשוואה לשימוש בשיניים תותבות.

מדובר על שיטת שיקום חדשנית- לסת שלמה ביום אחד בלבד תוך שימוש בארבעה שתלים, כך ניתן למנוע את הצורך בהשתלות עצם על ידי התקנה שתלים בהטייה תוך ניצול נפח העצם הקיים בקדמת הלסת לצורך בניית קשת שלמה של שיניים ביום אחד בלבד ללא צורך להגיע למרפאה פעם נוספת.

מדובר על שיטה מתקדמת בענף השתלות שיניים הכוללת החדרת שתלים קדמיים בזווית של 90 מעלות ושתלים אחוריים בזווית של 45 מעלות. באמצעות ארבעת השתלים ניתן ליצור מבנה יציב השומר על המבנה הכללי של השתלים תוך אפשרות לבצע השתלה מהירה.
צילום ct: על מנת למקם את השתלים בצורה נכונה, על המומחה לעשות שימוש בצילום כדי לראות את התמונה המלאה של הלסת ולקבוע מהי הנקודה בה יונחו השתלים.

עקירת שיניים: לאחר הצילום המומחה מתחיל בעקירה של השיניים ומניח במקומן את השתלים ועליהם גשר זמני אשר יוחלף בגשר קבוע לאחר מספר חודשים.
השיטה מתבצעת באמצעות מספר דרכים
לא ניתוח: מדובר על החדרת שתלים ללא צורך בפתיחת חניכיים עם סכין כירוגי.
עם ניתוח: באמצעות שימוש בסכין כירורגי מתבצעת פתיחת חניכיים, עקירת שיניים והחדרת שתלים.
במרפאת דורון אבניאלי מבצעים אבחון מקיף למטופלים ובהתאם לכך נקבעת השיטה המתאימה ביותר המתאימה להיסטוריה הרפואית של המטופלים.

מהם הסיכונים של השיטה?
כמו בכל הליך, גם בהליך זה ישנם סיכונים אשר כדאי להיות מודעים אליהם:
עומס: השיטה מבוססת על ארבעה שתלים בלבד שתפקידם לתמוך ב14 שיניים. יש לדעת כי מדובר על עומס רב העשוי להוביל לקריסת השתלים.
דחיית השתל: עצם הלסת מפעילה כוח רב על השתלים, דבר העשוי להוביל לדחיית השתל.
תלות: במידה ואחד מהשתלים נכשל, כך גם השתלים האחרים, דבר שאינו קורה בשיטות אחרות.
אובדן עצם: השיטה כוללת עבודה על מישור עצם אחיד. מכאן, יש להגיע לרמת אחידות נדרשת העשויה לגרום לאובדן משאב יקר.
עם זאת, מומחה בתחום יביא בחשבון את הסיכונים השונים ויפעל לצמצום הסיכונים על מנת להבטיח למטופלים את הטיפול הטוב והמתקדם ביותר.

מהם יתרונות השיטה?
תארו לעצמכם את הסיטואציה הבאה: יש לכם חוסר בשיניים בלסת העליונה או התחתונה ואתם מגיעים למומחה עם פנים נפולות ויוצאים מהמרפאה תוך מספר שעות עם חיוך על הפנים והכל בזכות השיטה החדשנית המאפשרת לכם לחייך תוך מספר שעות.
שיטת all on 4 כוללת מספר יתרונות אשר נפרט כעת:
טיפול מרוכז ביום אחד: בשונה מטיפולים שונים בעבר בהם היה צורך לפנות את כל היום על מנת לעבור את הטיפולים, השיטה מאפשרת ביצוע הליך ביום אחד.
זמן החלמה קצר: בשל העובדה כי הטיפול נמשך יום אחד, הרי המטופלים יכולים לחזור לשגרת החיים שלהם במהירות רבה.
התאמה למטופלים הסובלים מחרדות: השיטה מתאימה למטופלים הסובלים מחרדות דנטליות ולא יכולים להגיע למרפאה לצורך קבלת טיפול שיניים.

במרפאת דורון אבניאלי ניתן לבצע את השיטה אשר שינתה את חייהם של מטופלים רבים תוך שימוש במכשור מתקדם הכולל ביצוע סריקה תלת מימדית וביצוע השתלות ביום אחד בלבד.
לאחר עקירה מותקנות השיניים ומונעות נפילה של הפנים. שימוש בשתלים דנטליים מעניק לפנים מראה צעיר ובריא ללא שקעים או קמטים בניגוד לשיטות אחרות.

יתרה מזאת, מדובר על הליך המעניק יציבות לתפקוד הפה בעת האכילה. מטופלים העוברים את ההליך במרפאה מקצועית זוכים לתפקוד טבעי ולא מרגישים שיש להם גוף זר בדומה לשיניים תותבות של גשר. השתלים לא יוסרו וישמשו בתור עוגן לשיניים הקבועות.
האם יש תופעות לוואי?

בדומה לכל הליך גם בהליך זה יש לצפות לתופעות לוואי כמו למשל שטפי דם, נפיחויות וכאבים. במקרה של תופעות לוואי, ניתן לעשות שימוש בתרופות מתאימות לצורך שליטה בכאבים. יצויין כי הכאבים עשויים לחלוף תוך מספר ימים. זאת ועוד, במקרים בהם השתלים לא נקלטים, יש לחלץ את השתלים ולהתקין שתל חלופי במקום השתלים.

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה