כזכור, עד היום, רק צרכנים בעלי מונה חכם יכלו לעבור למספק חשמל פרטי. לפי הרפורמה שתחל בשבוע הבא, החל מה-25.7.2024 יתאפשר שיוך צרכנים למספקים גם ללא מונה חכם, וכך יוכל כל משק בית להתקשר עם אחת משמונת החברות המספקות חשמל באופן פרטי, גם טרם התקנת מונה חכם בביתו. במסגרת השימוע שהתפרסם לציבור לפני מספר חודשים, מסדירה רשות החשמל וחברת ״נגה״ את אופן המעבר של צרכן מחברת החשמל למספק פרטי, מפרטת את דרך ההתחשבנות עם הצרכן על בסיס "פרופיל צרכן", וזאת תוך שמירה על פשטות ובצורך בקריאת מונה מאומתת אחת בלבד.
>>> לכל אדם סיפור – אך זה קשור להצלחה?
שר האנרגיה והתשתיות, אלי כהן: "החשמל הוא מוצר צריכה בסיסי בכל בית ועסק בישראל. המהפכה הזו היא היסטורית וזו הרפורמה הגדולה ביותר במשק הישראלי מאז רפורמת הסלולר. אנחנו שוברים את מונופול חברת החשמל, פותחים את משק החשמל לתחרות ומחזירים לאזרחים לפחות 2 מיליארד ש״ח. החל מעוד שבוע בדיוק, כל אחד יוכל לבחור את ספק החשמל שלו, לקבל הנחה של 5% עד 20% בחשבון החשמל, ולחסוך מאות ואלפי שקלים בשנה. אני קורא לאזרחי ישראל: תבדקו, תשוו, ותחסכו".
"ר רשות החשמל, אמיר שביט: "רשות החשמל פועלת באופן רציף כדי לשפר ולהגביר את התחרות במקטע החשמל לרווחת הצרכנים. כחלק מהרפורמה לשילוב מונים בסיסיים בתחרות, החליטה הרשות כי החל מינואר 2025 זמן המעבר למספק חדש יתקצר כך שיתבצעו מעברים בין מספקים פעמיים בחודש ולא פעם אחת".
מנכ"ל נגה, שאול גולדשטיין: "פתיחת שוק התחרות באספקת חשמל לצרכן הביתי, היא בשורה גדולה שיכולה לחסוך לכלל הצרכנים הביתיים בישראל כ-2 עד 3 מיליארד ₪ בשנה, זאת בהנחה הבסיסית שהצרכנים יקבלו אפילו רק 5% הנחה מהמחיר הנוכחי. למעשה מדובר על חיסכון שנתי של מאות שקלים ויותר לכל משפחה בישראל באופן מיידי. כמו כן, ייוצר חסכון עקיף למשק ע"י התאמת עקומת הצריכה למשק הביתי לעקומת הייצור של אנרגיות מתחדשות, דבר שעשוי להוביל להוזלה נוספת בתעריף הביתי. חברת נגה עושה את המקסימום על מנת לעמוד ביעדי השר להנגשת השירות בפשטות וביעילות".
הוספת תגובה