עמוד הבית » קונים תכשיט יקר? כמה דברים שכדאי לשים לב

קונים תכשיט יקר? כמה דברים שכדאי לשים לב

צילום:pixabay

אמנם תכשיט יקר הוא לא דירה או רכב, אבל זוהי בהחלט השקעה, הן מבחינת הסכום שאתם מוציאים והן מבחינת העובדה שהוא אמור לשמש למשך זמן רב, להיות רלוונטי ומתאים תמיד. לכן, לפני שקונים תכשיט יקר, במיוחד אם הוא נקנה בתור מתנה לבת הזוג, כדאי לשים לב לכמה דברים קודם ולא להיות פזיזים בקניה. איך לקנות תכשיט יקר בצורה חכמה?

לקבוע מראש מה הסכום המקסימלי

כשאתם קונים בסופר, אתם מגיעים עם רשימה מוכנה, עושים השוואות ושמים לב לכל שקל. לפעמים דווקא כשמדובר על מוצר יקר ההבדלים במחיר מתגמדים למרות שהם יכולים להשתוות לכמה מאות שקלים אם לא יותר. דווקא כי מדובר על סכום גבוה, הבדלים של מאות שקלים יכולים בטעות להיראות כמו שקלים בודדים. אז אל תתנו למחיר הגבוה לבלבל. קבעו מראש מהו התקציב שאתם מקצים לתכשיט. יכולים להיות גם הבדלים המגיעים לאלפי שקלים. שרשרת יהלום למשל יכולה למשל לעלות בסביבות 1000-2000  שקלים אך גם 5000 שקלים ויותר בהתאם לגודל היהלום או מאפיינים אחרים.

הולכים על יהלום? לבדוק את ארבעת ה C

כשבוחרים תכשיט עם יהלומים כדאי לבדוק את ארבעת הפרמטרים שמצביעים על איכות היהלום, ארבעת ה C: CUT, CLARITY, COLOR, CARAT. כמובן שלא חייבים את הטופ, כי ההקפדה בתחום היהלומים היא רבה, ומה שנראה משמעותי לגמולוגים, יכול להיות זניח לאדם ממוצע שלא בוחן את היהלום עם זכוכית מגדלת. עדיין כדאי לבחור מקום טוב באמצע ולא איכות שנחשבת כבר ירודה. הקראט למשל הוא משקל היהלום. ניתן לבחור שרשרת יהלום בה היהלום עדין וקל משקל אך הדבר יראה לא פחות יוקרתי. לניקיון היהלום CLARITY ישנו טווח ולא חייבים לבחור ברמת הניקיון הגבוהה ביותר, אך לוודא שזו אחת מרמות הניקיון הן גבוהות כמו 1VS.

יקר יותר הוא לא בהכרח משמח יותר

עם תכשיטים יקרים לא תמיד מומלץ להפתיע באופן מוחלט ולבחור את התכשיט בעצמכם. כדאי שיהיו לכם לכמה אופציות שנראות לכם הטובות ביותר ואת ההפתעה תעשו בכך שתיקחו את בת הזוג לחנות ותגידו לה לבחור מבין התכשיטים שבחרתם את האהוב עליה ביותר. לא תמיד היקר הוא דווקא המועדף כך שקניית התכשיט היקר ביותר לא בהכרח תהיה המשמחת ביותר עבורה. לכן עדיף שאת הבחירה הסופית היא תעשה. עצם קניית התכשיט היא כבר הפתעה בפני עצמה.

לקנות במקום מקצועי ואמין

למקום בו תקנו את התכשיט יש חשיבות רבה. מדובר על מוצר שאמור להישאר כמו חדש לאורך זמן והוא מהווה השקעה לטווח ארוך. חשוב שהמקום בו תבחרו תכשיט יהיה מקצועי מאוד וידע לתת לכם את כל המידע הנחוץ לבחירת התכשיט, יהיה שירותי לא רק לפני הקניה אלא גם אחריה כך שבכל בעיה אם ישנה תוכלו לפנות. מקום שמציע לכם מבחר גדול של תכשיטים וגם התאמות אישיות כמו מידה לטבעת או לשרשרת, בחירת צבע הזהב או אופציות נוספות הוא מקום שבא לקראת הלקוח, ומבין את החשיבות הרבה בהתאמה מדויקת של התכשיט.