עמוד הבית » "ערפל כסוף" – סרט של סשה פולק

"ערפל כסוף" – סרט של סשה פולק

צילום: פוסטר
ערפל, כך נדמה, הוא מצב קיומי באנגליה. אי אפשר לחשוב על סצינה מפרי עטו של הסופר הנודע צ'רלס דיקנס בן המאה התשע עשרה, כשהיא מתרחשת באור שמש בהיר. הערפל, הדכדוך, ועמם גם הצדדים האפלים בתודעה האנושית, כולם ניתנים להתמצות בערפל.

ערפל כסוף, הוא סרט על מצב קיומי אנגלי בן זמננו, בקרב בני המעמדות הנמוכים, אלה שהחיים לא מאירים להם פנים, והם עוסקים בעיקר בהישרדות, חיים מן היד לפה, חווים תענוגות בשרים מכל מין וסוג, מסתבכים עם החוק, חווים מכה אחר מכה, באלימות, מידי בריוני רחוב, שיכורים ופכחים, חווים פגיעות איומות לשלמות הגוף, חווים אובדן כל רכושם על אדמות, נפגעים בחייהם, מנסים להתאבד ללא הצלחה, ומדי פעם מביטים מבעד לערפל באלה שהצליחו לצאת מן הערפל הכסוף של הקיום הדיקנסיאני המודרני האומלל.

צילום: יחצ

 

>>> אתם נמצאים במשבר זוגי ולא רוצים להתגרש? 

מתוך הערפל הזה, נגלית תמונתה של גיבורת הסיפור, צעירה בעלת פנים אקפרסיביים ונאים, ששרדה שריפה איומה שהטילה צלקות שמצטלמות ללא הרף, בגופה ובנפשה. כשהיא עובדת כאחות באותו בית החולים שהציל את חייה כילדה, היא חוברת לצעירה אחרת, והשתיים מתנסות בבריחה מן החיים העגומים שסביבם, נסחפות לרומן רק בכדי להבין שהן לא ממש בקטע אחת של השנייה.

התוצאה, היא סיפור רחב יריעה, בצבעים עזים של אפור כסוף, בצילומים ארוטיים אקספרסיביים, של גוף מצולק מתנה אהבים, והחושף את בן האנוש בעליבותו.

סרט מצוין. לכו לראות.

אורון שוורץ הוא עורך-דין, שותף מייסד במשרד שוורץ-נרקיס ושות', כותב ומגיש הפודקאסט "משפט חוזר" בתאגיד השידור "כאן" [בקישורית  https://www.kan.org.il/content/kan/podcasts/p-8222/], ארכיאולוג וטייס בתחום התעופה הקלה.

הוספת תגובה

הוספת תגובה