עמוד הבית » "עוד משהו בקטנה" – בימוי ארטוס

"עוד משהו בקטנה" – בימוי ארטוס

פוסטר, צילום: באדיבות סרטי שובל, סרטי יונייטד קינג
בפנינו דרמה קומית. כותרות השיווק ופרצי הצחוק בקרב הקהל, עשויים לתת ההרגשה שבפניך קומדיה. אבל תיוג הסרט כקומדיה, תהא בבחינת הערכת חסר לסרט הצרפתי האיכותי ששמו המתורגם "עוד משהו בקטנה".

כמדומני שלא נדרשת רמת eq גבוהה בכדי להבין שבדרמה איכותית עסקינן.  בדרמה זאת, אתה נחשף לאינספור מסרים חברתים, וזרמים תת קרקעים של אינטראקציות מרגשות בין דמויות עם מאפיינים קומיים, דה פקטו דמויות קומיות לכאורה.היוצר לא פחות מאומן על, מנווט בין דמויות וחיבורים בין דמויות שבמציאות חיינו קשה לדמיין. כמדומני תיאור עובדתי קצר של העלילה, יוביל בהכרח להערכת חסר למכלול החכם שנוצר שם.בכל זאת כמה מילים על העלילה וממעוף הציפור. (ראו הוזהרתם, הסרט הרבה יותר טוב מכותרת עובדתית זאת או אחרת ):

צילום: באדיבות סרטי שובל, סרטי יונייטד קינג

 

>>> מה עושים גלי המוח בשינה רצופה? ומה הם עושים בערנות? 

העלילה נעה סביב כמה צירים. זוג שודדים שמסתבר שמדובר באבא ובן. שבדרך לא דרך מצטרפים לטיול של בוגרים בעלי צרכים מיוחדים. אנו עדים למערכת יחסים מתפתחת בין האב לבן, כמו כן למערכות יחסים מורכבות, על סף הבלתי אפשריות בין האב לשותפיו לטיול, כמו גם בין הבן לשותפיו לטיול.   למרבה הפלא, הבן מוצא את מקומו בחיים, פורח ולומד דווקא בסביבה של אנשים בעלי צרכים מיוחדים.  גם האב, שהינו שודד קשוח, בדרך עקלקלה, מגיע לחיבור רגשי בטיול.  יש פה שלל גיבורים נוספים, שהינם כל אחד ואחד מבעלי הצרכים המיוחדים, שהינו בעל אפיון ודמות מעניינת. בעלי הצרכים המיוחדים, בדרכם, מלמדים הסביבה מושכלות יסוד בחיי אדם, עם חיבור רגשי הכל בליווי אלמנטים קומיים. בל נשכח את המדריכה, שהמראה החיצוני שלה פקטור משמעותי בתחילת הדרך, אבל בחלוף הזמן גם פה בפנינו  גיבורה שמותרת על החתן שלה, למען המשך טיפול בבעלי הצרכים המיוחדים, ואף מוצאת אהבה חדשה ( בנו של השודד ).

יוטיוב: באדיבות סרטי שובל, סרטי יונייטד קינג

 

העלילה מסתיימת כאשר האב ובנו נעצרים על-ידי המשטרה, ומתקיים משפט. דווקא אז, בסצנה רגילה מני רבות של שודדים שנתפסים, היוצר, שוב בחוכמתו מצליח להעביר המסר שהשודדים אומנם התחילו כשודדים, אבל כיום הם אנשים שעברו במהלך מחנה קיץ של מספר ימים, תהליך יפה, מורכב, עם חיבור רגשי עמוק לבעלי הצרכים המיוחדים.

צילום: באדיבות סרטי שובל, סרטי יונייטד קינג

 

כאשר אני מציין בעלי צרכים מיוחדים, גם במלל הפשוט הזה, יש פספוס. יש פה שלל דמויות חכמות, עם נפח ומסרים וממערכת יחסים.

לסיכום: אין שאלה, תלכו לסרט.

החל מ- 1.8 בקולנוע

מאת עו"ד אריאל דרור

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה