עמוד הבית » ספורט, אמנות ושלום: המיצב הישראלי שפתח את אולימפיאדת התרבות בפריז

ספורט, אמנות ושלום: המיצב הישראלי שפתח את אולימפיאדת התרבות בפריז

אולימפיאדת התרבות פרויקט GOAL - נועה קלגסבלד, צילום: יחצ
משחקים האולימפיים בפריז 2024, המסמנים את הפעם השלישית בה צרפת מארחת את האירוע היוקרתי הזה, הושק אולימפיאדת התרבות. יוזמה ייחודית זו מיועדת ליצור מפגש מרתק בין עולם האמנות לבין עולם הספורט, תוך שילוב הערכים האולימפיים.

אולימפיאדת התרבות מבטיחה להעשיר את חווית המשחקים האולימפיים, ולהדגיש את הקשר העמוק בין תרבות, אמנות וספורט. זוהי הזדמנות להציג כיצד יצירתיות אנושית יכולה לבוא לידי ביטוי בצורות מגוונות, הן בזירה האמנותית והן בזירה הספורטיבית.

אולימפיאדת התרבות בפריז 2024 אשר נפתחה ב-4 ביולי 2024, כשבמרכזה עומד המיצב "My Olympia's Locker Room". מיצב זה, חלק מפרויקט האמנות הבינלאומי GOAL, יוצג בספרייה ההיסטורית של פריז ברובע המארה. היצירה מזמינה את המבקרים לחוות פרספקטיבות חדשות ולבחון מחדש תפיסות קיימות. היא מושכת השראה מקבוצת הכדורגל של לוד, המהווה סמל לאחדות בזמנים של מחלוקת, ומשקפת את הרעיון הזה באמצעות אמנות. "My Olympia's Locker Room" מבקש להדגים את העוצמה הטמונה באימוץ נקודות מבט חדשות כדרך ליצירת עולם טוב יותר וחברה מוסרית יותר. הפרויקט משמש כגשר תרבותי, חושף את הקהל הבינלאומי לרוח הישראלית ולקשרים האותנטיים בין יהודים וערבים בישראל. במסגרת אולימפיאדת פריז 2024, המיצב מנצל את הבמה העולמית כדי לעורר דיון על המורכבות של המציאות הישראלית, תורם למאמצי ההסברה של ישראל בזירה הבינלאומית.

אולימפיאדת התרבות פרויקט GOAL – נועה קלגסבלד, צילום: יחצ

 

>>> טור פרידה: סיפורו של עיתונאי פוליטי בצל המלחמה

מפביאן פלזנט, מנהל הספרייה ההיסטורית של פריז מסביר: "אנו בספרייה ההיסטורית של פריז (Bibliothèque historique de la Ville de Paris) נרגשים לארח את הפרויקט של נועה קלגסבלד . באמצעות יצירתה, קלגסבלד מציגה מחווה ייחודית המדגישה את כוחם של הספורט והאמנות. היא ממחישה כיצד שני תחומים אלה יכולים לשמש ככלים רבי עוצמה במאבק נגד אלימות, ובו בזמן לקדם צמיחה אישית וקהילתית.

במיצב הזה, קלגסבלד מביימת מחדש את ציור המופת של אדוארד מאנה ״אולימפיה" מתוך רצון למזג את שתי התשוקות הגדולות שלה – האמנות והספורט. המיצב יוצג בספריה ההיסטוריה של פריז הממוקמת ברובע היהודי במארה עד לסיום המשחקים האולימפיים. התערוכה נערכת ביוזמת מחלקת התרבות, שגרירות ישראל בצרפת וחברת השילוח ICL שהעניקה חסות.

אולימפיאדת התרבות פרויקט GOAL – נועה קלגסבלד, צילום: יחצ

 

נועה קלגסבלד

אמנית רב תחומית המתמחה בפיסול וצילום, ועבודותיה נמצאות באוספים חשובים בארץ ובעולם. בעבודותיה היא מביימת מצבים מעולם הספורט דרכם היא חוקרת את השדה החברתי. כאוהדת ספורט מושבעת היא שואלת שאלות על הקשר בין עולם הספורט ומצבים מורכבים של יחסי כוחות, כמו דו קיום ונרטיבים של גבריות. השילוב בין אמנות וספורט הוא הבסיס לעבודותיה, מסר האחדות וייצוג המדינה בתקופה זו חשובים מתמיד. נועה בוגרת תואר שני בצילום מה-Royal College of Art מלונדון ונבחרה לרשימת 30 UNDER 30 של המגזין ״פורבס״. מאז פרוץ המלחמה, נועה מתנדבת במטה משפחות החטופים ומסייעת בתחומי הקריאטייב.