הסטאריה מותאמת למנעד רחב של קהלים ושימושים החל מהסעה נוחה, מרווחת ורסיטיליות ובטיחותית למשפחה גדולה, רכב היסעים לקבוצות קטנות, רכב עבור נכים, תיור, הסעות VIP, מדריכי טיולים ומורי דרך, שאטלים ועוד. הרכב מוצע בישראל בגרסאות נוסעים בתצורות של 8 או 9 נוסעים מאובזרות במיוחד הכוללת יחידת הנעה מתקדמת וסטנדרט בטיחות גבוה.
בסטאריה קיימים שלל אלמנטים עבור המשפחה והנוסעים: כל אחד מהמושבים קיים במשענת ראש מתכווננת ובחגורת בטיחות עם 3 נקודות עיגון, תקרה גבוהה, נוחים, חלון פנורמי ענק לטובת היושבים מאחור המציף את הרכב באור ומדגיש את תחושת המרחב, גובה מדרגה נמוך המאפשר יציאה וכניסה נוחות, תא מטען ענק של 1303 ליטר בהזזת המושבים קדימה המאפשר לצאת לטיולים ומסעות ארוכים עם ציוד רב, קונסולה מרכזית ורסטילית המשמשת או כמושב נוסף או כמקום אחסון, שקעי USB לכל מושב אשר מאפשרים הטענת הסלולר בזמן הנהיגה גם ליושבים מאחור, חומרים אלגנטיים ורכים, תא אחסון גדול מעל סוכך השמש ופתחי מיזוג אוויר ליושבים מאחור.
העיצוב העתידני:
מתוך תפיסת עיצוב חדשנית ועתידנית ובמטרה ליצור רכב בעל רמת שימושיות גבוהה וגמישות רב משימתית, בחרו מעצבים בגישה חדשנית של עיצוב מבפנים כלפי חוץ על מנת להבטיח חלל פנים מרבי. מיקום המנוע נמוך ובהטיה איפשר לעצב בתצורת מונובוקס שבה תא המנוע ממשיך את קו השמשה הקדמית ומהווה חלק אחוד עם תא הנוסעים. בחירה בתצורה זו מאפשר לייצר חרטום אווירודינמי במיוחד, עם שמשה קדמית פנורמית בעלת זווית רחבה המעניקה ראות יוצאת דופן לנהג. הצללית האחודה מעניקה מראה חללי ועתידני, הלוקח צעד קדימה את ההתפתחות של מיניוואנים ורכבים של 8 ו- 9 מקומות ישיבה.
אל הצללית הייחודית מצטרפת חזית דרמטית המתאפיינת בשבכה קדמית גדולה עם כונסי אוויר בצורת יהלומים דינמיים, כשמצדדיה משתלבות בהרמוניה יחידת תאורה אנכיות בממוקמות בגובה הכביש כדי להעניק פיזור אור אפקטיבי ורחב. את קו מכסה המנוע חוצה פס LED דקיק לכל רוחב חזית המכונית שיוצר חתימת אור מובחנת בהשראת קו האור בזריחה. חלקה האחורי של רכב מתאפיין בפגוש נמוך ויחידות תאורה אנכיות וגבוהות בכדי ליצור דלת אחורית גדולה במיוחד עם סף הטענה רחב ונמוך. יחידות תאורת ה-LED מציעות את אפקט הפיקסלים (ברמת גימור Luxury).
למשפחה הגדולה
חלל פנים מרווח ושימושי, בסיס גלגלים עצום של 327 ס"מ ביחס לממד אורך המקובל לרכבים מסוגו העומד על 525 ס"מ. בסיס גלגלים זה בשילוב רצפה שטוחה עם מרחב מחיה גדול ושפע אפשרויות לסידור המושבים. קו חלונות צד נמוך ושטח זכוכית גדול בהשראת פילוסופיית העיצוב הקוריאנית המסורתית "האנוק", מעצימה את תחושת האווריריות בתא הנוסעים, ותורמים למראה הייחודי מבחוץ. הפאנל הקדמי מוסט לפנים בצמוד לשמשה כדי למקסם את המרווח לנהג ולנוסע מלפנים וכדי להעצים את תחושת המרחב. פתחי המיזוג המוסווים ממוקמים לרוחב הדופן העליונה של לוח המכשירים, כשפס קישוט דקורטיבי החוצה אותם מול הנוסע והנהג מעצים את תחושת הרוחב של המכונית.
הנדסת האנוש החכמה ממקמת את לוח המחוונים עצמו בחלק העליון של הדשבורד מול עיני הנהג בצורה שמציגה מולו את כל המידע הדרוש מבלי להסיט את העין מהכביש. קונסולת הפיקוד המרכזית המוגבהת בה ממוקמים מערכת המולטימדיה והפקדים השונים נמצאת קרוב להישג ידו של הנהג. הבחירה בבורר הילוכים דיגיטלי מפנה מקום נוסף לרגלי הנהג והנוסע שלצידו ומאפשרת להציע חלל אחסון נוסף בתחתית הקונסולה המרכזית המשלב מחזיקי כוסות ושקעי טעינה.
ביצועים ומנוע
יחידת הנעה חזקה וחסכונית מנוע טורבו דיזל חזק בנפח 2.2 ליטר (הלקוח מדגם הסנטה פה) המספק 177 כ"ס ו-44 קג"מ המתקבלים בין 1,500 ל-2,500 סל"ד המבטיחים ביצועים מיטביים בכל תנאי הדרך. בעומס חלקי או מלא, תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית בעלת שמונה יחסי העברה ופיקוד ממוחשב תורמת לניצול מרבי של זמינות הכוח בכל עת גם תחת עומס מלא, לצד שיוט נינוח ושקט וצריכת דלק נמוכה. יעילות יחידת ההנעה בשילוב התכנון האווירודינמי החכם ומקדם הגרר הנמוך מאפשרים להשיג צריכת דלק ממוצעת של יותר מ-12 ק"מ לליטר, הבאים לידי ביטוי בעלויות אחזקה נמוכות לאורך זמן.
חוויית נוסעים יוקרתית
הרכב מעניק שילוב יוצא דופן בין נוחות גבוהה ונעימה בתוספת תחושה יוקרתית לנוסעים, כשהיא מתאימה באופן אידיאלי לנסיעות משפחתיות, הסעות VIP או כשאטל יוקרתי. המושבים מקורים וארגונומיים מעניקים נוחות מרבית והחלונות הפנורמיים המעניקים תחושת אווריריות. גרסאות הנוסעים מאובזרות היטב כדי להנעים את השהות גם בנסיעות ארוכות, כאשר לרשות הנוסעים עומדים בקרת אקלים מפוצלת עם שליטה נפרדת, פתחי מיזוג לכל המושבים, שפע של מחזיקי כוסות ושקעי USB לשורות המושבים השניה והשלישית. את חווית הנסיעה והנוחות בגרסאות הנוסעים משלים מתלה אחורי רב חיבורי מתקדם, המעניק נוחות נסיעה גבוהה גם על כבישים משובשים בעומס רגיל או מלא.
הבטיחות
הרכב מיועד לנהגים הגומעים מרחקים גדולים במהלך היום, ומצוידת כסטנדרט במערכת DAW להתרעת עייפות הנהג, זאת לצד מערכת PDW לסיוע בשמירת מרחק בכניסה ויציאה מחניה. בנוסף מצוידת הסטאריה בדור האחרון של מערכות העזר והבטיחות האקטיביות מבוססות ראדר ומצלמות.
חבילת מערכות הבטיחות בכל דגמי סטאריה* כוללת:
FCA JT – התרעת התנגשות בשילוב בלימה אוטונומית במצבי חירום המזהה גם הולכי רגל ורכב דו-גלגלי. בלימת החירום פועלת גם בעת כניסה לצומת כאשר המערכת מסוגלת לזהות תנועה המתקרבת באופן מסוכן בתוך הצומת.
LKA – מערכת אקטיבית למניעת סטיה מנתיב המשולבת עם מערכת LFA, השומרת את הרכב במרכז הנתיב הנסיעה, תוך מעקב אחרי קווי הסימון והרכב הנוסע לפנים.
SCC – בקרת שיוט אדפטיבית חכמה עם מנגנון זחילה בפקקים בעלת מאפייני בינה מלאכותית, לשמירה על מהירות ומרחק באופן אקטיבי מהרכב שלפנים בשילוב מערכת LVDA להתרעה על תחילת תנועה של הרכב מלפנים.
BCA – מערכת אקטיבית למניעת תאונות צד כתוצאה מרכב בשטח מת. המערכת מספקת לנהג התרעה על תנועה בשטחים מתים, ומונעת מעבר נתיב במידה וקיימת סכנת התנגשות ברכב בנתיב.
HDA – זיהוי תמרורים וסימני דרך בשילוב מערכת ISLA להגבלת מהירות אוטומטית בהתאם לתמרורים המזוהים.
ROA – תזכורת למניעת שכחת נוסע במושב האחורי.
דגמי הנוסעים של יונדאי סטאריה מצוידים גם במערכות:
RCCA – מערכת אקטיבית לזיהוי תנועה חוצה מאחור משולבת בבלימה אוטונומית בנסיעה לאחור.
HBA – תאורת אור גבוה אדפטיבית המזהה רכבים המגיעים ממול, ומשנה את אלומת האור הגבוה אוטומטית כדי למנוע סנוור.
יונדאי סטאריה 1+7 ברמת גימור Luxury כוללת גם:
AVM – מערך מצלמות היקפי המספק תצוגת 360 מעלות מסביב לרכב כדי לסייעה בחניה במקומות צרים.
הצגת צילום תנועה בשטחים מתים על לוח המחוונים– בעת הפעלת איתות המצלמות ההיקפיות ברכב מציגות תמונה של הנתיב בו רוצים להשתלב על גבי לוח המחוונים כדי לאפשר מעבר נתיב בטוח.
אבזור
כל הגרסאות הן בעלות מפרט אבזור עשיר המעצים את חווית השימוש והנוחות לנהג ולנוסעים, כאשר לגרסאות הנוסעים מאפייני אבזור ייחודיים ברמה של מכוניות היוקרה המובילות.
מפרט האבזור בכל דגמי יונדאי סטאריה כולל:
מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע 8 אינטש התומכת ממשקי Apple CarPlay ו-Android Auto, דיבורית BT מובנית ומצלמה אחורית. בלם יד חשמלי עם פונקצית Auto Hold, שליטה על מערכת השמע מגלגל ההגה, בורר מצבי נהיגה, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, פנסי איתות במראות הצד, חלונות חשמליים קדמיים, קיפול מראות חשמלי, מרימי שמשות, חיישן אורות מפתח חכם לכניסה והנעה*, גלגל הגה מצופה עור*, בקרת אקלים קדמית* וחישוקים קלים בקוטר 17 אינטש*.
יונדאי סטאריה 1+8 ברמת גימור Premium כוללת:
לוח מחוונים דיגיטלי מלא בגודל 10.25 אינטש, בורר הילוכים SBW באמצעות מתגים, בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת, בקרת אקלים אחורית עם פתחי מיזוג נפרדים, חיישני גשם, תאורת יום קבועה LED, תאורת LED פנימית, מראה פנימית מתכהה אוטומטית, מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה, וילונות בחלונות הדלתות האחוריות, שקעי USB לשורות המושבים השניה והשלישית.
יונדאי סטאריה 1+7 ברמת גימור Luxury כוללת בנוסף לרמת גימור Premium :
תאורת LED מלאה בחזית, פנסי LED אחוריים בדוגמת פיקסלים, מושב נהג מתכוונן חשמלי, ריפודי עור, חימום למושבים הקדמיים, חימום לגלגל ההגה, קונסולת אחסון אמצעית, גג שמש כפול חשמלי, ניפח כב תחתון במושב הנהג וחישוקים קלים בקוטר 18 אינטש.
בנוסף משיקה כלמוביל את הסטאריה בגרסאות מטען עם או בלי חלונות:
סטאריה ואן – הדור הבא של רכבי העבודה
גרסת הואן המסחרי מביאה את התכונות הבולטות של הרכב בדמות העיצוב הייחודי, סביבת הנהג הנוחה לתפעול ויחידת ההנעה החזקה יחד עם יעילות ושימושיות יוצאת דופן הנדרשת ברכב להובלת מטען. חלל המטען בגרסת הואן הוא בנפח עצום של כמעט 5,000 ליטר עם רצפה שטוחה באורך של 2.5 מטרים מהדלת האחורית עד למחיצת תא הנהג. הגישה הנוחה לחלל המטען מתאפשרת באמצעות דלת הזזה צידית ברוחב של 870 מ"מ, או באמצעות שתי דלתות כנף אחוריות הנפתחות כלפי חוץ בזווית רחבה. הרצפה הנמוכה מקלה על טעינת משטחים וחבילות, כשהמתלה האחורי הקשיח הייחודי לגרסה זו מעניק יכולת העמסה יוצאת דופן של עד 1.2 טון. יתרונות אלו הופכים את סטאריה לרכב העבודה המוביל בסגמנט.
בטיחות בסטנדרט הגבוה בקטגוריה ממשיכה את המסורת של יונדאי בתחום הבטיחות, וקובעת סטנדרט בטיחות חסר תקדים בקטגוריית רכבי הובלת הנוסעים. סטאריה מציעה תכנון מתקדם להגנה על הנוסעים, עם 6 כרית אוויר, משענות ראש חגורות בטיחות בעלות 3 נקודות עיגון לכל המושבים.
מחירים:
סטאריה פרימיום 1+8, 270,000 ש"ח
סטאריה לאקצ'רי 1+7 ,295,000 ש"ח
*למעט גרסת ואן סגור ללא חלונות
הוספת תגובה