עמוד הבית » מקדיש לזכרה: יצירה מוזיקלית מגשרת בין השואה לטרגדיה של 7 באוקטובר

מקדיש לזכרה: יצירה מוזיקלית מגשרת בין השואה לטרגדיה של 7 באוקטובר

צילום אוריה ריקרדו, האלבום המשפחתי
בעולם שבו הטרגדיה מתמזגת עם היצירה, סיפורה של אוריה ריקרדו מהדהד בעוצמה. אוריה, צעירה מלאת חיים שאהבה מוזיקה וריקוד, נרצחה באכזריות במסיבת הנובה ב-7 באוקטובר

מותה הפתאומי הותיר חלל עמוק, אך גם הצית ניצוץ של יצירה שמגשרת בין העבר להווה. חני ריקרדו, אמה של אוריה ומלחינה ידועה, הייתה באמצע עבודה על יצירה המוקדשת למוזיקאי מגטו טרזין כשהטרגדיה פקדה את משפחתה. בתגובה לאובדן הנורא, חני חברה לבית טרזין והפכה את היצירה לקדיש כפול – לזכר בתה ולזכר קורבנות השואה.

אוריה ריקרדו, צילום: מהאלבום המשפחתי

 

>>> טנדורי: המסעדה שמביאה טעמים חדשים ומפתיעים לשולחן הישראלי 

היצירה החדשה משלבת באופן ייחודי ציטוטים מוזיקליים מיצירותיו של טונה, האמן האהוב על אוריה, עם מוטיבים מוזיקליים מגטו טרזין. בכך, היא מותחת קו מקשר בין זוועות העבר לטרגדיות ההווה, ומדגישה את הכוח המרפא של המוזיקה לאורך הדורות. הבכורה העולמית של היצירה מתוכננת ל-7 באוקטובר 2024, בדיוק שנה לאחר האירוע הטרגי. המופע, שיתקיים בבית האופרה במשכן לאמנויות הבמה, יכלול מקהלה וסולנים בניצוחה של המנצחת המוערכת טליה אילן.

יצירה זו מהווה עדות חיה לכוחה של האמנות לגשר על פני תהומות של כאב, ולהפוך טרגדיה אישית ולאומית למקור של השראה ותקווה. היא מזמינה את הקהל לא רק להתאבל, אלא גם לחגוג את החיים ואת הזיכרון באמצעות המוזיקה.