עמוד הבית » מפגש מרתק בין רפואה לאמנות: סיור מוזיאלי שמשנה פרספקטיבה

מפגש מרתק בין רפואה לאמנות: סיור מוזיאלי שמשנה פרספקטיבה

דוקטור שי שניידר מעביר שיח גלריה צילום: איתן ריקליס
במוזיאון תל אביב לאמנות מתרחש משהו יוצא דופן. דמיינו לעצמכם סיור גלריה, אך הפעם, הרופאים מלווים את הסיורים לצד מדריכי המוזאון . זוהי הזדמנות נדירה לחוות אמנות דרך עיניהם של אנשי רפואה, ולגלות עולם שלם של תובנות חדשות. בסיור זה, הרופאים חולקים את תחושותיהם האישיות מול יצירות האמנות, מספרים סיפורים מרתקים מחיי היומיום שלהם בבית החולים, ומתארים כיצד האמנות מהדהדת את חוויותיהם המקצועיות למגוון קהלים.

זהו מסע מרתק אל נבכי הנפש האנושית, המשלב: תובנות על קבלת החלטות בלחץ, השוואות בין עבודת האמן לעבודת הרופא,דיון על כוחה של האמנות ליצור שפה מקרבת ואוניברסלית. הסיורים מציעים הזדמנות ייחודית לראות כיצד האמנות יכולה לגשר על פערים, לספק נחמה, ולהעניק פרספקטיבה חדשה – הן לרופאים והן למבקרים.

כאמור מדובר על שיתוף הפעולה הראשוני והייחודי כולל, סיורי 'שיח גלריה', 'בהמלצת רופא', עם רופאים ורופאות מא.ר.ם, על יצירות המוזיאון. צוות הרופאים מזמין את הציבור להיחשף לנקודת מבטם על יצירות נבחרות מאוסף המוזיאון, המשלבות באופן מרתק בין אמנות ורפואה. דרך דיון ביצירות, עוסקים הרופאים בנושאים הקשורים לחוויות אנושיות, הקשר בין רופא למטופל, מצבים רפואיים ותפיסות בריאותיות.

כמו כן, יתקיימו מבחר פעילויות לכל המשפחה, המשלבות בין טבע וחושים ובין אמנות ורפואה. בין היתר, מלווים רופאי א.ר.ם סיורים חווייתיים לכל המשפחה, בתערוכה "לתפוס רגע חולף: 150 שנים לאימפרסיוניזם" במסגרתה, הם מלמדים ומשתפים את הקהל הצעיר, במידע על החושים שלנו ועל אלמנטים בחיבור שבין שפת האמנות לחושים.

דוקטור ענת בלנק בשיח גלריה במוזיאון, צילום: איתן ריקליס

 

>>>שינה רצופה אצל בוגר צעיר ? 

התערוכה בנויה מחמישה אזורים, כשכל גלריה צבועה בקירותיה בצבע שונה. הסיור מתקיים בתנועה מעגלית ומתמקד בחושים: חוש הריח, חוש הטעם, חוש המישוש, חוש השמיעה, חוש הראיה, וכיצד הם משפיעים אחד על השני, בראי האמנות החזותית ובראי רפואת אף אוזן וגרון.

הרופאים המומחים מא.ר.ם שייקחו חלק בפעילויות: פרופ' אופיר הנדזל מומחה לכירורגיית האוזן ושיקום השמיעה, פרופ' רמי בן-יוסף מומחה באונקולוגיה קרינתית וקלינית, פרופ' רועי לנדסברג מנהל היחידה לניתוחים אנדוסקופים של האף, סינוסים ובסיס הגולגולת, עירית וולף-גודמן מטפלת מוסמכת ברפואה משלימה, אסף נאווי מנהל פרויקטים בא.ר.ם, פרופ' אבי חפץ מנהל היחידה לכירורגיה ואונקולוגיה של הראש והצוואר, ד"ר יואב לייסר מומחה לכירורגיית פה ולסתות, ד"ר חגית שופל-חבקוק מומחית לכירורגיית מיתרי הקול, מחלות הגרון, הפרעות נשימה ובליעה, ד"ר ענת בלנק מנהלת היחידה לרדיולוגיה אבחנתית ופולשנית בא.ר.ם, ד"ר מוחמד מסאלחה מומחה לניתוחים אנדוסקופיים של האף, סינוסים ובסיס הגולגולת, ד"ר משה חייצ'יק מומחה לכירורגיית א.א.ג ילדים, ד"ר וסים ותד מומחה לכירורגיית האוזן ושיקום השמיעה, סחרחורת וטנטון, ד"ר בת אל לסרי מומחית למחלות א.א.ג וניתוחי ראש צוואר, ד"ר ניר הלוי מומחה למחלות א.א.ג וניתוחי ראש צוואר, ד"ר שי שניידר מומחה לניתוחים אנדוסקופיים של האף, סינוסים ובסיס הגולגולת, ד"ר גבריאל נקש, מומחה לבעיות דום נשימה בשינה, ולניתוחים אנדוסקופיים של האף והסינוסים, ד"ר ענבר פינקל מומחית לאונקולוגיה רפואית של גידולי ראש-צוואר ובלוטת התריס וד"ר מירב סרברו מומחית באנדוקרינולוגיה בא.ר.ם.

פרופסור רועי לנדסברג בשיח גלריה במוזיאון, צילום: איתן ריקליס

 

על רקע הפעילויות החווייתיות, נפתחו גם "תיאטרון החיות", תערוכת ילדים חדשה, במרכז החווייתי למשפחה ע"ש יונס וסוראיה נזריאן, המזמינה את המבקרים לחוות את האופן שבו אנחנו תופסים את בעלי החיים, להרהר ביחס שלנו אליהם ולקחת חלק פעיל במרחבי יצירה, המוצבים בה.

סדנאות אמן, סיורי אמנות חווייתיים, סרטים לכל המשפחה, הצגות ילדים, מופעי מוזיקה ושירה בהשתתפות הקהל, הדרכות מיוחדות שיפעילו את הילדים להתבונן ולדמיין, להגיב וליצור יצירות חדשות בעקבות התערוכות והאוספים המוצגים במוזיאון.

עירית וולף גודמן, מטפלת מוסמכת ברפואה משלימה בא.ר.ם צילום: נעמה משיח כהן

לסיכום עיקרי התכנית:

לקהל הצעיר: סדרת פעילויות חינוכיות ויצירתיות המתמקדות בחקר הטבע והסביבה דרך פריזמה אמנותית.

למבוגרים: סיורי 'שיח גלריה' ייחודיים בהובלת מדריכי המוזאון וצוות רפואי א.ר.ם, המציעים פרספקטיבה רב-תחומית על יצירות האמנות.

אירועים משפחתיים: מגוון פעילויות המעודדות אינטראקציה בין-דורית וחוויה משותפת במרחב המוזיאון.

התכנית תתפרס לאורך כל עונת הקיץ, כאשר פרטים על אירועים ופעילויות נוספות יתעדכנו באופן שוטף באתר הרשמי של המוזיאון. יוזמה זו מדגישה את מחויבות המוזיאון להנגשת האמנות לקהל רחב ולקידום דיאלוג בין-תחומי חדשני.

בואו לחוות את הקסם שנוצר כשעולמות הרפואה והאמנות נפגשים, ולגלות כיצד שני התחומים מעשירים ומעמיקים זה את זה באופן בלתי צפוי.

הזמינו מקום עכשיו לחוויה שתשנה את הדרך בה אתם רואים אמנות – ורפואה. למידע נוסף ולרישום באתר.

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה