אולם הדגל שימש בעברו כמחסן תרופות. הוא תוכן ועוצב על ידי דורית סלע וניצן הורוביץ, בעלי סטודיו DNARC, ומצטרף לסניפי "סטודיו קרמיקה" הוותיקים ברעננה, ראשל"צ, בית שמש, וסניף העודפים שבשוהם.
הנראות האורבנית-תעשייתית של האולם היא תוצר של הליך מיתוג במהלכו בוצע מחקר מקדים וממוקד שנועד להתאימו בצורה המקסימלית לקהלי יעד מגוונים ובהתאם לצרכיהם השונים.
על אף המגוון הרחב והמרשים החלל נותר אוורירי ומרווח שמאפשר למבקרים להלך לאורכו ולרוחבו בנוחות ולהתרשם משלל מוצריהם של המותגים השונים.
המתכננים וקברניטי החברה השכילו ליצור היררכיה בין כלל המוצרים באמצעות תכנון ממוקד של צורות המכירה והתנועה בחלל על פי שלבים. היות ומדובר בחברה העוסקת גם ביצור, נבחרה עבור החלל פלטת חומרים הנעה בין חומרי גלם במראה ראשוני מחוספס כמו ברזל ובטון.
באופן לא שגרתי, נבחרה רצפת בטון מוחלק עבור התצוגה, כזו היוצרת פלטפורמה נייטרלית שמאפשרת להתאימה בכל פעם מחדש למוצרים ולתצוגה העכשווית.
האולם מחולק לשלושה אזורים: אזור הכניסה הפונה אל רחוב הלח"י מוביל הישר אל אזור הקבלה הכולל לאונג' המתנה ושני אזורים מרכזיים וגדולים בהם מוקמו שני מתקני תצוגת אריחים, בשטח של כ-70 מ"ר. שטח הכניסה הוגדר כאזור הריצופים, היות ואלו מהווים נתח מרכזי מפעילות החברה שלצד ייבוא מיטב המותגים הבינלאומיים בתחום גם מדפיסה ומייצרת אריחים בעצמה.
באזור מוקמו כ-200 מגשי תצוגה של אריחים, המספקים תצוגת תכלית מרשימה של כלל מוצרי החברה. במטרה לבדל כל מתחם, תוכננו תקרות שונות עבור כל אזור.
מעל אזור הכניסה תוכננה תקרת גבס היוצרת מראה נקי ומהודק, אזור המכירה תוכנן במראה תעשייתי אשר התאפשר גם בזכות תקרה חשופה הכוללת קונסטרוקציית ברזל ותאורה טכנית תלויה. ולבסוף, באזור הפטיו תקרת חממה המאפשרת כניסה של אור טבעי אל תוך החלל.
משני צדי עמדות העבודה ניצבות מחלקות המציגות את המוצרים השונים, ביניהם חיפויים, אסלות, אריחי אקסטרה לארג' וברזים. במטרה לייצר חלוקה מעניינת ומקורית בין האגפים, ומבלי לחסום את התנועה הטבעית בחלל, תוכננו קירות קונסטרוקציה גבוהים שנישאים עד גובה התקרה ויוצרים גריד דומיננטי שמלווה את המבקרים מימין ומשמאל.
את האגפים מחברים תאי תצוגה, המחופים בפח גלי, שמשווה להם מראה של מכולה תעשייתית ומספק אפקט ויזואלי מרשים המתכתב עם עולמות התוכן של החברה העוסקת גם ביבוא.
אזור הלאונג' תוכנן בשת"פ אדריכלי הנוף אביעד עמר ועדי קדמי מחברת גני עד, ועוצב כמעין פטיו במראה אקלקטי הכולל חלוקת למספר אזורים שונים, במטרה לדמות תנועה טבעית בתוך בית פרטי. האזור משמש במה לכל מוצרי החוץ – פתרונות לבריכות, ברזי חוץ, דקים ועוד.
בדומה לבית פרטי, חולק החלל לאגף אירוח, מטבח חוץ, ג'קוזי ואזור ישיבה, במטרה לייצר חוויה של חצר משפחתית. אופן התצוגה האותנטי מייצר אפקט מרשים וזיקה ברורה של חומרי החוץ, ומדמה כיצד הם מיושמים הלכה למעשה.
גם כאן ממשיכה השפה התעשייתית, באמצעות מוטיבים כמו מערכת רשת שחורה הניצבת על גבי הקיר ומאפשרת תליה, וכן ציור גרפיטי גדול ומרהיב, המעטר את הקיר כולו ומספק קריצה הומוריסטית.
בהמשך לקונספט התעשייתי, בחרו המתכננים להותיר את המערכות חשופות ובכך לייצר מראה דינאמי ועדכני. התאורה באולם היא טכנית כמעט לגמרי, ומציגה גופי תאורה שחורים במראה תעשייתי לצד פסי צבירה אשר יוצרים מראה של גלריה, במטרה להציג את תוצרת החברה במראה המזכיר תצוגת אמנות.
מתוך אותה חשיבה אמנותית, משמשים המשטחים הגדולים הממוקמים מעל מתקני התצוגה גם כחלל תצוגה אלטרנטיבי הממוקם בגובה העיניים, עליו מוצגים באופן מקורי פריטים שונים כמו שמלות כלה, ומספק עוד נגיעה לעולם האמנות והעיצוב.
סטודיו קרמיקה, לחי 29 בני ברק
הוספת תגובה