עמוד הבית » מי מוסמך לטפל בשיני פעוטות?

מי מוסמך לטפל בשיני פעוטות?

צילום: unsplash
אין הורה שבריאותם של הילדים שלו לא חשובה לו. זה ברור לכולנו. אבל מהרגע בו אנחנו הופכים להורים, הרי שזה לעיתים מרגיש קצת כאילו אנחנו מתחרים במשימה בלתי אפשרית. הרי אנחנו צריכים לעמוד בכל כך הרבה מחויבויות בתור הורים.

אנחנו צריכים לקחת את הילדים לחוגים, לדאוג לפרנס אותם, למלא כמובן את התפקיד במקום העבודה, כך שאנחנו לא תמיד זוכרים לטפל בדבר לא פחות חשוב. אלו השיניים של הילדים שלנו. במאמר הבא אנחנו רוצים להסביר לכם כל מה שאתם צריכים לדעת על הנושא. נדבר על התופעות הנפוצות בשיניים של ילדים. על בחירה של רופא שיניים מתאים וכן הלאה. קדימה, בואו נתחיל.

אז מה בעצם גורם להתפתחות של בעיות כאלו ואחרות

אז באמת אנחנו קודם כל צריכים להבין מה הגורם שמוביל להתפתחות של הבעיות השונות בתוך חלל הפה. נתחיל בכך שהשיניים שלנו בנויות ממספר חלקים. קודם כל יש את שורש השן הממוקם בתוך החך. השורש אחראי לשמור על השן במקומה ולמנוע ממנה לזוז. מעל השורש יש לנו רקמות רכות הכוללות שורה של עצבים. אלו מעוררים את תחושת הכאב אם יש חור בשן לדוגמא וכיוצא באלו. מעל הרקמות יש מינרל קשיח, העונה לשם אמייל. זה מה שאנחנו קוראים לו בדרך כלל שן. כיוון שזו התצורה החיצונית של המערכת הזו. המינרל הקשיח הזה נועד לשמור על השיניים במקרים של צריכת מזון כזה או אחר אשר עלול לפגוע ברקמות הרכות ובהמשך בשורש. כל עוד השכבה הזו עומדת על תילה אין שום בעיה. מתי כן מתחילות בעיות? כאשר תרבית חיידקים מצטברת על גבי השיניים. במקרים בהם הילדים לא ביקרו אצל שיננית למשל או לא צחצחו שיניים כמו שצריך. אז, החיידקים כמו ממיסים את שכבת האמייל ויוצרים חור בשן. בתחילה יופיעו כאבים דימום. בהמשך, אם הבעיה לא תטופל כמו שצריך, אנחנו נראה ממש איך החיידקים חודרים עד לשורש ופוגעים בו באופן משמעותי.

מתי נכון ללכת לבדיקה מקצועית

אנחנו עוד נדבר על זהות המטפל, על רופא שיניים לפעוטות. אבל לפני כן אנחנו רוצים להזכיר כי ההרגלים בהם נצייד את הילדים שלנו בשלבים המוקדמים של הילדות, הם אלו שילוו אותם בהמשך. כלומר, אם נקפיד איתם על צחצוח שיניים ונרגיל אותם לעשות את הפעולה הזו, הרי שבהמשך, אנחנו נראה כי הילדים זוכרים בעצמם לדאוג לבריאות והגיינת הפה. אנחנו חייבים כמובן לקחת את הילדים לבדיקה תקופתית אחת לחצי שנה לערך. אנחנו צריכים לזכור כי הילדים שלנו פחות רגישים מאיתנו למצב השיניים שלהם. לכן, בדיקה תקופתית היא הרבה פעמים בדיקה שתעזור לנו למנוע מקרים מורכבים יותר בעתיד. כל רופא שיניים לפעוטות יסכים עם האמרה הזו. עדיף לטפל בבעיה כאשר היא עוד קטנה מאשר להתמודד עם אירוע מורכב יותר בעתיד. בנוסף, אנחנו מזכירים כי אם נרגיל את הילדים לביקור במרפאה, הרי שאנחנו נוריד את תחושת הזרות, נהפוך את המרפאה ידידותית יותר עבורם וכך גם נעימה יותר בסופו של דבר.

אז איך לבחור את הרופא המתאים

עלינו לזכור כי הצלחה של הטיפול הרבה פעמים נובעת משילוב של שני דברים. ראשית, היכולת של הגורם המקצועי. כמובן, אם אנחנו רוצים לשמור על הבריאות של הילדים שלנו אנחנו צריכים לבחור רופא שיניים מנוסה, עם גישה לילדים, אשר יש לו את הכלים לעזור לנו לשמור על הילדים שלנו בצורה הטובה ביותר. שנית, אנחנו צריכים לדאוג לכך שהילדים שלנו ישתפו פעולה. לכן, שוב, חשוב מאוד לבחור רופא שיניים לפעוטות אשר רגיל בעבודה עם ילדים. מי שיודע כיצד להנגיש את הטיפול ולהפוך אותו ידידותי ככל הניתן.