סנדלר משחק מדהים, רוקד, וכמה כיף לראות שחקו על שגם שר. אפשר ללמוד את עוצמת המשחק, דווקא בשירה. כאשר יש לך שחקן על כמו סנדלר, כל שיר מקבל כמה רבדים של משמעות. אני יודע שכולם מגדירם הצגה זאת כמחזמר, אבל תרשו לי להבדיל כמעט כל מחזמר מהצגה זאת. יותר נוח לומר כי בהצגה עם סיפור ומסרים עסקינן, בה משולבים שירים. הסיפור לא מטשטש בשלל הקולות המוכשרים והשירים. לסיפור להבדיל ממחזמר רגיל, יש נפח.
עלילה שבה חבר לכיתה נפטר, והריו של הנפטר רוצים הכיר בנם דרך מי שכביכול הינו חברו הטוב. דה פקטו כלל וכלל אין מדובר בחברו הטוב, והמנוח אפילו תקף את חברו הטוב כביכול. הגיבור נכנס לדמות החבר הטוב, בכדי לרצות את הוריו של חברו לכיתה, שרוצים לינוק אינפורמציה וללמוד על בנם. ניכר כי באיזה שלב, מדובר בגיבור שבעצמו שואב הנאה מתפקידו כחבר הטוב של המנוח, דבר המקנה לו סטטוס בעיני משפחת המנוח. אנו עדים לסצנות הבאות ללמד על הנפטר, ביחד עם משפחתו וגיבור ההצגה, כאשר הקסט המוכשר, בוודאי מוסיף לכך עוצמה וכיף.
כחסיד מחזמרים, איך אפשר שלא להנות משלל כישרונות שמזמרים לעילא ולעילא, ומתבלים זאת ביכולת משחק נפלאה. המחזמר זכה להצלחה גדולה בעולם, ולראשונה יוצג גם בישראל.
מאת אריאל דרור, עו"ד. מומחה לדיני ירושה וכתב תרבות.
הוספת תגובה