עמוד הבית » מה ההבדל בין רכב חשמלי, היברידי ופלאג אין?

מה ההבדל בין רכב חשמלי, היברידי ופלאג אין?

צילום: FREEPIK
שלושה סוגי רכבים תופסים יותר ויותר נפח בשוק העולמי: חשמליים, היברידיים ופלאג אין, מה ההבדל ביניהם? נתחיל את ההסבר עם כלל שיעזור לכם להבין: היברידיים אי אפשר לחבר לחשמל, פלאג אין אפשר לחבר וחשמליים חייבים לחבר.

לא משנה איזה סוג תבחרו, אל תשכחו לרכוש ביטוח רכב בהתאם. מהם הכיסויים החשובים ביותר עבור כל סוג רכב? נעזור לכם להבין, באמצעות תיאור קצר של כל אחד מהסוגים.

רכב היברידי

טויוטה פריוס הוא ללא ספר הדגם המפורסם ביותר על פני כדור הארץ. הרכב ההיברידי, שהושק לראשונה בשנת 1997, הפך במהרה לסמל לנהיגה ירוקה, והוא אהוב על כולם – החל מסלבריטאים ועד נהגי מוניות.

רכב היברידי משלב בין מנוע חשמלי למנוע בנזין או דיזל. זה אומר שלנהג יש גישה לשלוש צורות הנעה: רגילה, חשמלית או משולבת. בשימוש נכון, רכב היברידי יעיל וחסכוני לפחות כמו רכב רגיל.

רכב פלאג אין

רכב פלאג אין, המכונה בדרך כלל PHEV, הוא למעשה תת סוג של רכב היברידי. הוא משתמש בסוללות כדי להניע מנוע חשמלי (או מנועים), ובדלק כדי להניע מנוע בערה. כפי שהשם מרמז, ניתן להטעין את ערכת הסוללות באמצעות כבל בבית או דרך רשת הטעינה הציבורית.

בעשור האחרון גדלה הפופולריות של רכבים אלה, כאשר מיצובישי אאוטלנדר PHEV הוא אחד הדגמים הנמכרים ביותר.

הודות לחבילת סוללות גדולה יותר, הטווח של מנוע חשמלי ברכב פלאג גדול יותר, לעומת רכב היברידי. רובם מספקים טווח נסיעה חשמלי של 35-50 ק"מ, ודגמים מסוימים אפילו 75 ק"מ.

רכב חשמלי

לאחר כמאה שנה של התקדמות איטית לכאורה, בשנים האחרונות רכבים חשמליים הפכו לטרנד חם מאוד. חברת טסלה עזרה להניע את התעשייה, וכיום רוב היצרנים הגדולים מציעים דגמים חשמליים. חלקם אפילו מתכוונים לבטל כליל ייצור דגמים רגילים.

רכב חשמלי כוללת מנוע חשמלי (או מנועים) המופעל על ידי ערכת סוללות, הניתנת לטעינה בבית או באמצעות רשת הטעינה הציבורית. כל הזמן קמות תחנות ציבוריות חדשות בישראל, אשר מספקות טעינה מהירה מאוד. גם בלעדיהן ניתן להסתדר בקלות, באמצעות טעינה רגילה בחניה הביתית, בלילה או בשעות אחרות בהן לא משתמשים ברכב.

כמה רחוק אפשר לנסוע לאחר טעינה בודדת, תלוי במספר גורמים, ולא רק בגודל הסוללה. לדוגמה, סוללת ה-32.6kWh במיני אלקטריק מספקת טווח רשמי של 210 ק"מ. בקצה הנגדי של הספקטרום, סוללת ה-100kWh בטסלה דגם S מציעה כ-600 ק"מ.

המצב רק ישתפר, ככל שהיצרנים נכנסים ללחץ גובר להפחית את פליטת הפחמן הדו חמצני. מאמצים אלה, לצד החמרת החקיקה, יגרמו לעוד ועוד אנשים לבחור ברכבים חשמליים. הם ייהנו ממבחר גדול יותר, מרשת טעינה משופרת ומכלי רכב חשמליים בעלי טווח נסיעה יותר ויותר משמעותי.