עמוד הבית » כיסופים" – מסע נוסטלגי אל תמימות אבודה בצל המציאות המורכבת

כיסופים" – מסע נוסטלגי אל תמימות אבודה בצל המציאות המורכבת

פרמיירה "כיסופים", צילום: רפי דלויה
אמש נחגגה בסינמה סיטי גלילות הקרנת הבכורה של הסרט "כיסופים", יצירת הביכורים של הבימאית המבטיחה קרן נחמד. הסרט, המתאר את חוויותיהם של חברי גרעין נח"ל בקיבוץ כיסופים בשנות השבעים, באזור עוטף עזה.

סרטה של הבימאית קרן נחמד, מציע מבט מרתק ורב-שכבתי על תקופה מכוננת בהיסטוריה הישראלית. הסרט ממקם את הצופה בשנות ה-70, בקיבוץ כיסופים שבעוטף עזה, ומתמקד בקבוצת צעירים נחלאים המגיעים לעבוד בחקלאות לצד מתנדבים. הסרט מצליח לשחזר את רוח התקופה באמצעות תשומת לב קפדנית לפרטים – מהלבוש והמוזיקה ועד להתנהגות הדמויות. זוהי תקופה של תמימות יחסית, המשתקפת ביחסים הפתוחים יותר בין ישראלים לעזתים, כולל נסיעות לעזה והליכה באזור. במקביל לסיפור האישי של הדמויות, הסרט מציג אירועים היסטוריים משמעותיים, ובראשם ביקורו ההיסטורי של הנשיא המצרי אנואר סאדאת בישראל. אירוע זה משמש כרקע להצגת ההשפעות הפוליטיות על חיי היומיום בקיבוץ ובאזור כולו.

למרות שהסרט צולם לפני כשלוש שנים, הוא מקבל משמעות נוספת לאור האירועים הטרגיים של ה-7 באוקטובר 2023 מתקפת הפתע על ישראל. הפער בין התמימות והאופטימיות של שנות ה-70 לבין המציאות הקשה של ימינו מודגש ביתר שאת. "כיסופים" מצליח לשלב נוסטלגיה עם מבט מפוכח על המורכבות הפוליטית והחברתית של ישראל. הסרט מסתיים בנימה המזכירה כי גם בתקופות של תקווה, המציאות באזור הייתה ונותרה מורכבת וקשה.

צילום: רפי דלויה

>>>צחוק צחוק… אבל לא בכל מחיר?

בסופו של דבר, "כיסופים" אינו רק מסע אל העבר, אלא גם השתקפות של ההווה ותזכורת לאתגרים המתמשכים של החיים באזור. הוא מזמין את הצופים להרהר על השינויים שחלו בחברה הישראלית ועל המחיר של אובדן התמימות לאורך השנים. הסרט  מציג שורה מרשימה של כישרונות ישראליים בין השחקנים המככבים ניתן למצוא את סוול אריאל אור, עפר גרינברג, יהונתן וילוז'ני, אדם גבאי, מילי עשת, ארז עובד, ליר כץ, תמיר גינזבורג והרצל טובי.

צילום: רפי דלויה

 

החל ממחר, יוכל הקהל הרחב ליהנות מ"כיסופים" בבתי הקולנוע ברחבי הארץ. הסרט צפוי לעורר עניין רב, הן בשל הנושא ההיסטורי והאקטואלי שהוא מעלה, והן בזכות הצוות המוכשר שעמל על יצירה.