עמוד הבית » יבול ספרותי: ספרים חדשים שיעשירו את הספרייה שלכם

יבול ספרותי: ספרים חדשים שיעשירו את הספרייה שלכם

צילום: pixabay
הזדמנות להרחיב אופקים עם מגוון ספרים חדשים.

הכנרת מאושוויץ / אלי מידווד 

הרומן הכנרת מאושוויץ המבוסס על חייה הבלתי נשכחים של אלמה רוזֶה, מפיח חיים בדמותה של צעירה יהודייה מעוררת השראה, שהצילה חיים רבים והעניקה תקווה גם למי ששכח מהי.

באושוויץ, כל יום הוא מאבק הישרדות. אלמה היא אסירה מספר 50381, המספר מקועקע על זרועה בדיו כחולה. היא לכודה עם אלפי אנשים שנקרעו מחייהם ומכל היקר להם במבוך של גדרות תיל מחושמלות ומגדלי שמירה, כשמדי יום אלפים מהם נעלמים מעל פני האדמה. בחייה הקודמים, אלמה היתה בת למשפחת מוזיקאים ואחייניתו של המלחין גוסטב מאהלר. ככנרת מחוננת כישפה את הקהל הווינאי בהופעותיה, עד שהנאצים עטו על אירופה, ודבר לא יכול להצילה.

כשמפקדת מחנה הנשים ממנה את אלמה למנצחת על תזמורת הנשים של המחנה שאמורה להופיע לפני נאצים רמי דרג, אלמה מסרבת בתחילה אך מהר מאוד מגלה שכמנצחת יהיה באפשרותה להציל נערות צעירות מציפורני המוות. בתפקידה החדש, אלמה פוגשת את מיקלוש, פסנתרן מוכשר. השניים מוקפים בייאוש אבל מוצאים אושר בהחלפת מכתבים חשאית, בחזרות מוזיקה ובקונצרטים משותפים. הם לא מפסיקים להתפלל ליום שבו כל זה יסתיים, אך אושוויץ הוא מקום בו סבל הוא הוודאות היחידה. האם מוזיקה ואהבה יכולות לשרוד במקום שמהותו ייאוש?

צילום: כריכה קדמית

מטר הוצאה לאור, כריכה רכה, עמ' 390

>>> רות קליגר- עליאב האישה שהזיזה הרים והמיסה מנעולים

את משהו את / ישראל מליחי

הספר 'את משהו את' הוא מותחן רומנטי (המשך של 'מהממת').דנית וחברתה הקרובה רווית נפגשות בוקר אחד בבית מלון כדי לעשות מסאז' מרענן. לאחר המסאז' הן מקבלות פניה מוזרה ולא ברורה מאדם לא מוכר. מכאן מתחיל אירוע מתגלגל, מוזר, סבוך ועוצר נשימה.הסיפור מערב גם את הידיד החדש והמעניין של דנית – לוינסון הברמן. הניסיון של דנית להבין את האירוע אליו נקלעה מול אנשים חסרי מעצורים, להבין את מקומה באירוע, את תפקידה ולהבין את מצבה הריגשי, הופך מרתק מרגע לרגע. הסיפור הופך פחות ופחות ברור ככל שהוא מתקדם, הופך פחות בטוח לכולם ואפילו מסוכן במידה רבה.

צילום: כריכה קדמית

צמרת הוצאה לאור, כריכה רכה, עמ' 202

פרשת האלטרוקסין / עו"ד יעקב דוידוביץ 

מתוך הסיכומים:  "המדובר בפרשה חמורה, הנוגעת לרבע מיליון חולים ומעלה במחלה כרונית של בלוטת התריס. חולים אלו נהגו ליטול במשך שנים תכשיר תרופתי מסוג אלטרוקסין. בחודש פברואר 2011 שווקה התרופה האמורה לאחר שנערך בה שינוי פורמולציה. שינוי הפורמולציה כרך חיוב בשינוי משטר המינון, תוך סיכון בריאותי של ממש במקרה של אי קיום החיוב. חברות התרופות הטעו את הצרכנים – החולים ונמנעו מלדווח להם ולרשויות מבעוד מועד על השינוי והשלכותיו, ובאופן שהם – החולים – לא היו מודעים לצורך לבחינת שנוי משטר המינון וחלקם אף נחשפו לתופעות לוואי מסוגים שונים."

צילום: כריכה קדמית

צמרת הוצאה לאור, כריכה רכה, עמ' 415

למי הובטחה הארץ המובטחת ? / אברהם ציון 

למי הובטחה הארץ המובטחת? הוא חיבור חדשני, פורץ דרך ויוצא דופן בתחומו. ספר זה הוא הספר הראשון במעלה עבור כל אדם המעוניין לרכוש ידע או לקבל הדרכה על אודות הסכסוך הישראלי-ערבי בן מאה השנים.ממצאיו של פרופ' ציון מדהימים. הם מעמידים בסימן שאלה החלטות של מועצת הביטחון, בית הדין הבין־לאומי בהאג, וכן החלטות של מדינות וגופים בין־לאומיים אחרים.

מטרת מחקרו של אברהם ציון היא לברר למי נתונה הזכות החוקית על שטחה של פלשתינה־א"י המנדטורית על פי המשפט הבין־לאומי. המחקר עוסק בהיבטים המשפטיים של הסכסוך. הוא אינו בוחן את הסוגיה מנקודת מבט פוליטית, וגם אינו שואף לקבוע מי הצודק או השוגה מבחינה מוסרית או מי מבין הצדדים הוא התוקפן או הקורבן בסכסוך. "ספר חשוב זה מגולל בפירוט את ההיסטוריה של ההצהרות הבין־לאומיות וההסכמים הבין־לאומיים בדבר זכויותיו ושאיפותיו של העם היהודי בפלשתינה־א"י המנדטורית. זהו ספר חובה עבור כל סטודנט הלומד את הסכסוך הערבי־ישראלי בן מאה השנים". פרופ' ישראל אומן, חתן פרס נובל.

צילום: כריכה קדמית

 

צמרת הוצאה לאור, כריכה רכה, עמ' 532