עמוד הבית » טיפים לבחירת אוזניות ספורט

טיפים לבחירת אוזניות ספורט

צילום: FREEPIK
ספורט ומוסיקה הולכים יחד, המוזיקה מכניסה לקצב ומדרבנת. המחקרים מצביעים כי באימון גופני המלווה במוזיקה, ניתן לשפר את הביצועים ב- 15% יותר מאשר אותו אימון ללא מוזיקה, גם באימן אירובי וגם באנאירובי. על מנת שנוכל לשמוע את המוזיקה שאחנו אוהבים במכון בזמן אימון או ברחוב שימוש באוזניות הוא הכרחי.

כמובן שאין הכרח להשתמש באוזניות ספורט, ובהחלט גם אוזניות רגילות יכולות לעשות את העבודה. ובכל זאת ישנם כמה יתרונות באזניות ספורט אלחוטיות  כמו למשל עמידות במים וזיעה שהכרחית לכל מתאמן, או למשל הבחירה באוזניות אלחוטיות, לאור העובדה שבמהלך האימון אנו בתנועה מתמדת ההתעסקות עם חוטים עשויה לסרבל את העסק.

שאלנו את עמרי מהצוות של אתר דוגית וביקשנו כמה טיפים לבחירת אוזניות ספורט אלחוטיות . אלו הם הדגשים שכדאי לתת עליהם את הדעת:

מבנה האוזניות – במהלך אימון גופני חשוב שהאזניות יהיו לנו נוחות ויאפשרו לנו להתרכז באימון ללא צורך להתעסק עמן. לרוב לאימון ספורטיבי נבחר אוזניות in-Ear המונחות בתוך האוזן, בד"כ עם ציפוי סיליקון המבודד רעשים מבחוץ. חשוב לשים לב שהן מתאימות בדיוק לאוזן שלנו ושהן נוחות לנו.

סוללה – אף אחד לא רוצה למצוא את עצמו באמצע ריצה כשהאוזניות שלו נכבות. בדקו מהו זמן הסוללה שהאוזניות מאפשרות ללא צורך בהטענה.

עמידות בפני מים וזיעה – אוזניות אלחוטיות רגילות עלולות להפגם בזמן אימון מהרטיבות שיוצרת הזיעה שלנו. לכן מומלץ לקנות אזניות עמידות בפני מים (וזיעה) שנוכל להתאמן איתן בחפשיות ללא חשש להזיע.

איכות החומר ממנו עשויות האוזניות – כיוון שהגוף בתנועה בזמן אימון האוזניות עלולות ליפול ולקבל מכות. כדאי אזניות איכותיות ועמידות מחומר שיכול לספוג את המכות מבלי לההרס. אזניות פשוטות עשויות לנזק מכל פגיעה.

איכות הסאונד – בסופו של דבר אנחנו רוצים לשמוע מוסיקה טובה באימון, ואיכות הסאונד היא פרמטר חשוב בכל קניה של אוזניות. שימו לב מה היא עוצמת ואיכות הסאונד והאם הוא עונה על הצרכים שלכם.

בידוד רעשים  – כדי שתוכלו לשמוע באיכות טובה את הסאונד שהאוזניות מפיקות, רצוי להצטייד באזניות עם האופציה לבידוד רעשים.

מקשי שליטה – בזמן האימון, המכשיר ממנו אתם שומעים את המוסיקה בד"כ נמצא בתוך הכיס או בתוך נרתיק ייעודי וקשה להוציא ולהכניס אותו משם תוך כדי מאמץ. לכן מקשי שליטה על האוזניות עצמן מאפשרים לכם לשלוט ישירות מהאוזניות ללא צורך להסתבך עם המכשיר עצמו.

ומה לגבי הבריאות ?

בשנים האחרונות ישנה התעניינות גוברת האם קרינה ממכשירים גורמת לנזק וכיצד היא משפיעה על הבריאות . כך גם בכל הקשור לגבי הקרינה שנפלטת מהאזניות בעת השימוש בהן, אך הידע בנושא אינו ברור עד הסוף. הטענה היא שאזניות אלחוטיות פולטות יותר קרינה מאשר אוזניות חוטיות. אך יש הטוענים שההבדל זניח, והחשש האמיתי שלכם צריך להיות מהמכשירים הניידים אשר פולטים קרינה גבוהה יותר בעת השימוש בהם.

כמה עולות אוזניות ספורט טובות?

טווח מינימלי לאוזניות ספורט אלחוטיות יכול להתחיל גם מ- 150 – 300 ש"ח, כמובן שככל שעולים במחיר גם האיכות עולה וניתן להגיע עד לטווח של  1000-1200 ש"ח למוצר איכותי ביותר.

למידע נוסף בקרו באתר דוגית, המתמחה בציוד צלילה, שחייה וספורט אתגרי https://www.dugit.co.il/