עמוד הבית » טיפים ושיטות לשימוש נכון ברובה

טיפים ושיטות לשימוש נכון ברובה

צילום: unsplash
אם שיפצתם או בניתם בית בעבר, סביר מאוד להניח שנתקלתם יותר מפעם אחת בחומר האיטום שנקרא רובה. במידה והשיפוץ או בניית הבית עוד לפניכם, כדאי מאוד שתכירו את השימושים ואת צורת היישום של אחד מחומרי האיטום הפופולאריים והיעילים ביותר בענף הבנייה. אז מה היא בכלל רובה לאיטום? מתי כדאי יהיה להשתמש בה? וכיצד מכינים ומיישמים אותה בצורה נכונה? רובה לאיטום - המדריך המלא.

מה היא רובה לאיטום?

בין אם אנחנו בפני שיפוץ גדול ומשמעותי או בנייה של בית חדש ובין אם אנחנו לפני שיפוץ קטן יותר, הסיכוי שנצטרך לעשות שימוש בחומר איטום הוא גבוה מאוד. רובה היא חומר המשמש לאיטום ולמילוי של מרווחים בין מרצפות או בין אריחים, במטרה למנוע חדירה של נוזלים לעומק התשתית ובכך לפגוע בה. לכן, בהתאם לחדר, למיקום, לצורת הבנייה ולשימוש באזור בבית – חשוב מאוד לעשות שימוש ברובה כחומר איטום בשביל למנוע התפתחות של בעיות, לשפר את העמידות ולשוות מראה אסתטי בגמר הבנייה.

ישנם 2 סוגים של רובה וביניהם מספר הבדלים קטנים:

  • רובה אקרילית – רובה מקצועית, עמידה ואיכותית בה ניתן לעשות שימוש בפנים ובחוץ ואף במקומות רטובים כמו חדרי אמבטיה. היא עשויה מתערובת חומרים הכוללים מלט, פולימריים אקריליים וחול. בנוסף, היא עמידה מאוד בפני מים וחדירת נוזלים, עמידה לכתמים, לסדקים ויכולה להגיע בשלל גוונים לבחירה.
  •  רובה אפוקסית – הרובה האפוקסית הינה דו-רכיבית, רובה שמאופיינת בעמידות ויכולת איטום ברמה גבוהה מאוד. הטקסטורה שלה נוטה להיות מעט חלקה יותר מזו האקרילית אך עם זאת מחירה לרוב יהיה מעט יקר יותר.

 

 איך ומתי להשתמש ברובה בצורה הכי יעילה כדי להבטיח איטום מושלם?

נוכל להשתמש ברובה בשימוש פנים וכן בשימוש חוץ. ישנם מספר מקומות ואזורים בהם חשוב מאוד לעשות שימוש ברובה על מנת להגיע לרמת איטום גבוהה. הנה כמה מהשימושים הבולטים:

 

  • מרווחים ופוגות – בעת התקנת אריחים מחומרים שונים כמו קרמיקה, אבן טבעית, פורצלן ועוד, ניישם את הרובה על מנת למלא את הרווחים שבין האריחים ולאיטום פוגות (כינוי למרווחים בין אלמנטים שונים – כמו מרווחים בין אריחים).
  •  אזורים רטובים – בעיקר באזורים כמו אריחי קרמיקה בחדר האמבטיה, במקלחות, בחדרי שירותים וכן באזורים חיצוניים כמו מקלחון חיצוני, בריכות שחייה מקורות או חיצוניות ובאזורים רטובים נוספים.
  •  אזורים עמוסים – במסדרונות, מטבחים או בכל אזור מרכזי בו עוברים והולכים הרבה, חשוב לעשות שימוש ברובה על מנת לשמור על עמידות משופרת של המשטח.
  • משטחים שונים – המשטחים העיקריים עליהם נרצה ליישם רובה לאיטום הינם רצפות, אריחים, קירות ומשטחי עבודה מסוגים שונים.

 

קיימות מספר שיטות להכנה ויישום נכון של הרובה על פני משטחים שונים. חשוב לומר שזה אינו תהליך מסובך במיוחד, אך צריך לעשות אותו בצורה נכונה תוך תשומת לב לשלבים, על מנת להגיע לרמת איטום מספקת.

תהליך העבודה כולל:

  1. שופכים מעט מהרובה לקערה ומוסיפים מים, מערבבים עד לקבלת עיסה סמיכה (רמת סמיכות כמו של טחינה משחתית).
  2. בעזרת שפכטל – מורחים את הרובה ישירות על המרווחים שבין האריחים אותם רוצים למלא ומהדקים היטב.
  3. בשלב זה חשוב מאוד לתת לרובה להתייבש בצורה מלאה למשך חצי שעה.
  4. לאחר שבודקים שהרובה יבשה לחלוטין, מסירים ומנקים את שאריות החומר שעל האריחים באמצעות מגבון או סמרטוט לח.

 

 מהם הטיפים להימנעות מטעויות נפוצות?

יישום רובה בצורה עצמאית הוא תהליך שנחשב לפשוט יחסית, אך גם בו עלולות להיעשות טעויות שיובילו לאיטום שאינו מספק או להתפתחות של בעיות שונות בהמשך. הנה כמה מהטעויות הנפוצות ביותר והדרכים להימנע מהן:

  • קראו את הוראות היצרן – על כל סוג של רובה לאיטום, קיימות הוראות יצרן שחשוב לקרוא בטרם השימוש ולוודא שאתם עושים שימוש בחומר הנכון והמתאים.
  •  הגיעו לרמת הסמיכות הנכונה – בעת הכנת החומר, הוסיפו מים בזהירות עד הגעה למרקם סמיך, משחתי, חלק ונוח לעבודה.
  •  הרטיבו את שולי האריחים – לפני שלב היישום, מומלץ להרטיב מעט את שולי האריחים והרווחים.
  •  מלאו היטב את הפוגות – מלאו את הפוגות היטב והקפידו להדק את החומר פנימה.
  •  תנו לרובה להתייבש לחלוטין – לאחר מילוי כל הפוגות, יש לתת מספיק זמן ייבוש בטרם מנקים את האריחים.

הוספת תגובה

הוספת תגובה