עמוד הבית » טיפוח השיער – המלצות לשמירה על שיער בריא

טיפוח השיער – המלצות לשמירה על שיער בריא

צילום: unsplash
עבור נשים רבות, השיער הוא חלק חשוב ובלתי נפרד מהמראה שלהן. אנחנו חיות בעידן בו לשיער שלנו יש ממש כמו תפקיד מרכזי בכל פעם כאשר אנחנו מתעוררות בבוקר, מוכנות לעוד יום עבודה וכאשר אנחנו מתארגנות בדרך ליציאה בערב עם חברות.

העניין הוא, כמו שיגידו לך מעצבי שיער רבים, זה לא בהיכרח לעצב את השיער בדרך לאירוע. אלא, תחזוקה שוטפת, טיפוח השיער לאורך זמן, זה מה שיכול לעשות את כל ההבדל. זה מה שיכול להשפיע על הקלות בה תוכלי לעצב את השיער שלך בדיוק כמו שאת רוצה. במאמר הבא אנחנו רוצות לדבר איתך על טיפוח השיער. נעביר לך כמה טיפים חשובים אשר יהפכו את השיער שלך חי, מלא ברק, יופי ואור. נשמע לך טוב? קדימה. עכשיו הזמן לדבר על הכל בהרחבה. בואי נתחיל פשוט.

אז בואי ננסה להבין מה עובר על השיער

השיער שלנו הוא סיב חלבוני המיוצר על ידי הקרקפת. אנחנו אמנם לא ממש זוכרים זאת, אבל במקור, אבולוציונית, אנחנו למעשה התגוררנו בגונגל ליד חיות אחרות כמונו. השיער שלנו, הוא מה שיקראו לו חוקרים: פרוות קיץ. כלומר, הוא צומח על הראש שלנו קודם כל כדי להגן על הקרקפת מפני קרינת השמש. לאורך השנים, הרי שנשים רבות בחרו להאריך את שיערן, מה שמשווה להן מראה נשי ומלא יופי. רחוק מאוד מהשיער העבות של אבותינו הקדמונים בגונגל. האמת, גם אם לא נטפל בשיער עם תכשירים כאלו ואחרים, הרי שהגוף יעשה פעולות שונות כדי לשמור עליו. למשל, הקרקפת מפרישה סוג של חלבון אשר כמו מלכך את השיער ושומר עליו מלא ברק ובריא. כאשר אנחנו משתמשות בחומרים לא טבעיים שונים, החל משמפו וכלה בחומרים לצביעה של השיער וכן הלאה, אנחנו פוגעות במרקם העדין הזה ולכן, עלינו למצוא דרכים נוספות לשקם את השיער. מצד אחד, איזה כיף זה לחיות בעידן בו אנחנו יכולים לנקות את השיער, לשים בו ריח טוב, לצבוע אותו ולעצב אותו בדיוק כמו שאנחנו רוצות. מהצד השני, הרי שאנחנו יכולות מכל הנפלאות שהעולם החדש יודע להביא לנו ועדיין, אנחנו צריכות להבין איך לעשות את הדברים נכון. רוצה לשמוע עוד? בשביל זה אנחנו כאן.

כללי אצבע שישמרו על השיער בריא

ראשית, נסי לחפוף לא בכל יום, אלא בכל כמה ימים:

כמובן, אם את אחרי אימון למשל או אם בדיוק הגעת לאירוע ואת רוצה רגע לרענן את השיער, חפיפה שלו זו הפעולה הנכונה. לנקות את השיער והקרקפת זה חשוב. אבל עלינו לזכור לא לעשות זאת בכל יום. אחרת ,השומן הטבעי של השיער לא יעשה את העבודה שלו ואנחנו למעשה נייבש באופן דרמטי את השיערה.

שנית, נסי להימנע מתכשירים לעיצוב כל עוד אפשר:

כאמור, לא תמיד זה אפשרי והתכשירים שם כדי שנעבוד איתם. עם זאת, הרי שתמיד עדיף להשתמש בתכשירים קלילים יותר ובחומרים אשר לא יכבידו על השיער כיוון ששימוש בחומרים לעיצוב השיער, באופן קבוע, יכולים לעשות הרבה מאוד נזק לטווח הרחוק.

שלוש, הזיני את השיער במסכות ובחומרים אשר יטמיעו חומרים חשובים בתוך השיער:

פעולות כמו צביעה של השיער, עיצוב שלו וכן הלאה, יכולות להוביל למצב בו השיער כמו מאבד שומניות טבעית. הפתרון לכך, הוא להזין את השיער עם מסכות מיוחדות ועם שמפו קרטין, אשר מכיל קרטין כמובן. זה סוג של חלבון שעוטף את השיערה, מוסיף לה ברק ומונע יובש מיותר.

ארבע, הקפידי על שגרת טיפוח:

לא מספיק לעשות את העבודה פעם אחת. חזרה שיטתית היא זו שתהפוך את השיער שלך בריא ויפה יותר בסופו של דבר.