המטרה: שקיפות מלאה לצרכנים בנוגע לארץ הייצור של תוצרת חקלאית טרייה השקיפות תאפשר לצרכן לקבל החלטה מושכלת בעת ביצוע רכישה, ותעודד רכישת תוצרת חקלאית מקומית.
בחודש יולי האחרון עבר בכנסת תיקון לחוק הגנת הצרכן, במסגרתו ישראל למדינות רבות בעולם ותחייב את העוסקים במכירה קמעונית לסמן בשילוט בולט ובצמוד למחיר את ארץ המקור של התוצרת החקלאית הטרייה הנמכרת בתפזורת. חובת הסימון תחול על פירות וירקות טריים, מוצרי חלב, בשר טרי (עופות, בשר בקר) ודגים, ותחייב גם בפלטפורמות המכירה המקוונות חודשיים (24.2.2023) לאחר יישומה בנקודות המכירה הקמעוניות הפיזיות. חובת הסימון תחול גם על תוצרת חקלאית הנארזת בנקודות השיווק. חובת הסימון בנקודות המכירה הקמעוניות תיאכף על ידי פקחי הרשות להגנת הצרכן, אשר בימים אלה עוברים הדרכה בנושא על ידי משרד החקלאות.
בחודש יולי האחרון עבר בכנסת תיקון לחוק הגנת הצרכן, במסגרתו ישראל למדינות רבות בעולם ותחייב את העוסקים במכירה קמעונית לסמן בשילוט בולט ובצמוד למחיר את ארץ המקור של התוצרת החקלאית הטרייה הנמכרת בתפזורת. חובת הסימון תחול על פירות וירקות טריים, מוצרי חלב, בשר טרי (עופות, בשר בקר) ודגים, ותחייב גם בפלטפורמות המכירה המקוונות חודשיים (24.2.2023) לאחר יישומה בנקודות המכירה הקמעוניות הפיזיות. חובת הסימון תחול גם על תוצרת חקלאית הנארזת בנקודות השיווק. חובת הסימון בנקודות המכירה הקמעוניות תיאכף על ידי פקחי הרשות להגנת הצרכן, אשר בימים אלה עוברים הדרכה בנושא על ידי משרד החקלאות.
הוספת תגובה