עמוד הבית » חגורת בטן אורתופדית: האם זה הפתרון לכאבי גב תחתון?

חגורת בטן אורתופדית: האם זה הפתרון לכאבי גב תחתון?

צילום: unsplash
כאבי גב תחתון הם בין הכאבים היותר שכיחים, ופעמים רבות הם יכולים לפגוע משמעותית באיכות החיים והתפקוד היום יומי. יש לא מעט סיבות מדוע הם מופיעים וגם דרגות שונות של כאב, והפתרונות שמוצעים כיום בהחלט יכולים לעשות את כל ההבדל בין כאב שאפשר להתמודד אתו, לבין כזה שפחות. חגורות בטן אורתופדיות הן אחת משיטות הטיפול, וחשוב לדעת שגם הן יכולות לעזור, כמו גם אמצעים אחרים שמשלבים ביניהם. סובלים מכאבי גב תחתון? כדאי לכם לקרוא את הכתבה הבאה.

חגורת בטן אורתופדית – כיצד היא עוזרת?
לצד לא מעט שיטות טיפול במקרה של כאבי גב תחתון, אפשר למצוא את חגורת הבטן, שיכולה להקל משמעותית על הכאב. חגורת בטן אורתופדית עוזרת לסובלים מהכאב לשמור על יציבה נכונה ובאופן זה מפחיתה את העומס הנוצר על עמוד השדרה, בעיקר בזמן ישיבה ועמידה. מעבר לכך, היא מגבילה תנועות מסוימות שיכולות להחמיר את הכאב הקיים וכך מאפשרת לאותן רקמות פגועות להחלים בצורה מוצלחת ומהירה יותר. מכיוון שהכאב פוחת, תודות לשימוש בה, ניתן לבצע פעילות גופנית ובאופן כללי לנוע הרבה יותר, מה שעוזר לשמור על יציבה מוצלחת יותר גם כאשר לא לובשים את החגורה.

האם זה מתאים לכולם?
למרות יתרונותיה הרבים, חגורת בטן כזו איננה בהכרח מתאימה לכולם. היא מתאימה בעיקר לכל אלה, הסובלים מכאבי גב תחתון באופן כרוני, היא מתאימה במקרים של פציעות ספורט וגם לכל מי שעובד בעבודות המצריכות מאמץ מיוחד בגב התחתון בשל הרמת משאות כבדים (למשל, מובילים). יחד עם זאת, גם במקרים כאלה, מומלץ מאד להתייעץ עם הרופא המטפל או עם הפזיותרפיסט כדי לוודא שהיא אכן מתאימה, ובייחוד אם ישנו מצב רפואי חמור המצריך מענה. כך או כך, וגם את זה חשוב לקחת בחשבון, שימוש ממושך בחגורת בטן עשוי להחליש את שרירי הליבה, ולכן יש להשתמש בה בתבונה ולא למשך זמן רב מדי.

באיזה שלב כדאי להתחיל את השימוש בחגורה
חגורת בטן מתאימה בעיקר בשלבים הראשונים של הפציעה או כאשר מרגישים כי כאב הגב הולך ומחמיר. במקרים כאלה היא עשויה להפחית את עוצמת הכאב ולעודד החלמה מוצלחת יותר. במקביל, כדאי כמובן, לשלב תרגילי חיזוק שיכולים גם הם להועיל, לבצע תרגילי מתיחות לגב התחתון וכן להקפיד על אורח חיים נכון. לעיתים יש לשנות את הרגלי החיים, וזה אומר בפועל פחות ישיבה, יותר הליכה וגם שימוש באמצעים מסוימים כדי לאפשר יציבה טובה יותר.

יתרונות וחסרונות שחשוב לקחת בחשבון
חגורת הבטן מביאה אתה לא מעט יתרונות, למשל:

  1. שיפור היציבה.
  2. הקלה מיידית על הכאבים.
  3. סיוע בביצוע פעולות יומיומיות שונות.
  4. הפחתת הלחץ על עמוד השדרה, מה שמסייע לרקמות להחלים מהר יותר.

מצד שני, יש לה גם כמה חסרונות שכדאי להכיר, למשל:

  1. לא מדובר בפתרון קסם שמתאים לכולם.
  2. יש להשתמש בה בצורה נכונה בשילוב עם פתרונות נוספים.
  3. שימוש ממושך בה עשוי להחליש את שרירי הליבה.

לסיכום
במקרה של כאב גב תחתון, חגורת בטן בהחלט יכולה להיות פתרון מתאים, אך חשוב לזכור שאם בוחרים בה ייתכן וידרשו אמצעים נוספים כדי להקל על הכאב ולאפשר החלמה מהירה. מכיוון שכל מקרה לגופו, מומלץ מאד במצבים כאלה להיוועץ עם הרופא המטפל ולנסות את השימוש בחגורה למשך תקופה מסוימת.

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה