עמוד הבית » המדריך לבחירת כיסאות במטבח מודרני

המדריך לבחירת כיסאות במטבח מודרני

צילום:unsplash
רגע לפני שנדבר על סגולותיו של המטבח המודרני, אנחנו רוצים להזכיר מדוע כל כך חשוב לעצב את המטבח שלנו. אנחנו יודעים, לאורך שנים של מחקרים וכיוצא באלו, כי אנחנו, בני האדם, מושפעים מאוד מיופי ואסתטיקה. כאשר אנחנו נמצאים במקום בו אנחנו מרגישים בנוח, החיים שלנו משתפרים במובנים רבים.

קודם כל, הפרודוקטיביות שלנו עולה פלאים. זה נדמה כאילו ברגע אחד אנחנו הופכים מי שיכולים ליצור יותר בפרק זמן קצר. אסתטיקה משפרת את איכות החיים שלנו בכך שהיא מגבירה אצלנו תחושות של הנאה וסיפוק. המטבח, הוא בדרך כלל 'הלב הפועם' של הבית. אנחנו מבלים בו שעות ארוכות. מגיעים אליו בכל בוקר כדי לשתות קפה ועובדים בו בשקדנות רגע לפני אירועים חשובים כמו שבתות וחגים. עיצוב של המטבח עוזר לנו פעמיים. קודם כל במישור הפונקציונאלי. מטבח נוח הוא מטבח בו יהיה לנו הרבה יותר קל לעבוד. במישור השני, בכל הנוגע לאיכות חיים. במאמר הבא נדבר על עיצוב מטבח מודרני. נסביר מה זה אומר מטבח מודרני ואיך אנחנו יכולים לקחת כלים מעולמות העיצוב בשביל להגיע לתוצאות מרהיבות. רוצים לשמוע עוד? במאמר הבא נסביר הכל בהרחבה.

מה בכלל מגדיר מטבח מודרני?

ככל הנראה, המאפיין הברור ביותר של סגנון האדריכלות המודרנית הוא המענה הפונקציואנלי שגורס כי 'פחות הוא יותר'. כלומר, במקום שנשקיע באלמנטים מקושטים, הדורשים הרבה מקום בלי שבאמת יעניקו לנו את המענה הדרוש לנו, כך אנחנו רוצים להצטמצם עד כמה שניתן. לצורך ההמחשה, במטבח מודרני, נעצב את המגירות ויחידות האחסון, כך שיתפסו מעט מקום ככל הניתן. כדי שנוכל מצד אחד להכניס את כל מה שאנחנו צריכים ומהצד השני, אנחנו לא רוצים שיהיה לנו כמו 'רעש בעיניים'. גם באופן בו נסדר את המטבח. קודם כל נשאל את עצמנו מה יהיה הפתרון היעיל ביותר ורק לאחר מכן, נעסוק בשאלות כמו מה יהיה יפה יותר. אגב, כמובן שהשאיפה שלנו היא תמיד להשיג את הגם וגם. גם מענה פונקציונאלי וגם תוצאה אסתטית כמה שרק ניתן.

למה במטבח מודרני פינת האוכל תהיה שונה

במטבחים מודרנים אנחנו בדרך כלל לא נראה שולחן אוכל עגול המשמש את בני המשפחה וכן הלאה. כיוון שאם נכחתם בהסבר עד עכשיו, אתם הרי כבר יודעים כי מטבח מודרני הוא מטבח המעוצב כך שיהיה נוח לדיירי הבית במידה הרבה ביותר. לכן, בדרך כלל שולחן בר יהיה פופולארי יותר. זאת מכמה טעמים. קודם כל, שולחן בר יכול לתת מענה למספר צרכים. הוא גם יכול לתפקד בתור משטח עבודה נוסף והוא גם יכול לתפקד בתור שולחן אוכל. בנוסף, הרי ששולחן בר המונח מעל הקרקע בעצם, מצמצם את מקומו של שולחן האוכל במידה הרבה ביותר. זאת משום שאנחנו תמיד יכולים להניח את הכיסאות בצמוד אליו מתחתיו, בלי שאלו ייקחו הרבה מקום. זו גם הסיבה בגינה כל כך חשוב לבחור נכון כסאות בר. פשוט משום שאלו צריכים גם להתאים לסגנון העיצובי וגם צריכים להתאים למידות של השולחן.

איך לבחור את הכסאות הנכונים

אז אפשר לומר כי כסאות בר צריכים קודם כל להתאים לקו העיצובי של החלל. את זה אנחנו עושים תוך שימוש בחומרי גלם נכונים. למשל, אם המטבח כולו מלא באלמנטים עשויים ברזל ועץ, יכול להיות כי השילוב הזה יכול לבוא לידי ביטוי יפה גם בכיסאות סביב פינת האוכל. אם למשל המטבח בצבעים בהירים, אולי נבחר כסאות עשוים חומרי גלם בהירים וכן הלאה. אנחנו כמובן נרצה לבחור בכיסאות נוחים, כאלו שיחזיקו אותנו 'כמו שצריך', כאשר אנחנו שותים את הקפה הראשון של הבוקר. הרי בנינו, אין יותר מרגיז מכסא לא נוח בשעה החשובה הזו. אגב, המלצה נוספת היא לא להתפשר על איכות. רהיטים זה לא מה שאנחנו רוכשים בכל שני וחמישי. יש מקומות בהם לא היינו מוותרים ורוכשים רק את הטוב ביותר.