עמוד הבית » גילוי מתחם המעיין: אוצר נסתר בחוף הכרמל

גילוי מתחם המעיין: אוצר נסתר בחוף הכרמל

"LA MILA" חנות מעצבים,צילום: נעמה משיח כהן
מעולם לא שמעתי על מתחם המעיין, וודאי שלא ביקרתי בו. כשהגעתי לאזור התעשייה החדש בחוף הכרמל, ציפייה מילאה אותי לגלות פינה לא מוכרת בארצנו הקטנטנה - מתחם שמשלב אומנות ואופנה באווירה ייחודית.

ביום שישי לוהט, פניתי בכביש הכורכר אל מעיין צבי. כבר מבעד לחלון הרכב, יכולתי לחוש ביופי ובאומנות שבצבצו ממבנה ארוך ומסקרן הכירו  את מתחם המעיין. הצעד הראשון שלי היה אל חנות שבה קיבלה את פניי אושיית האופנה, מילן קודנר. חיוך רחב האיר את פניה, ועיניה החדות שידרו חוכמה מהולה ברוך וקסם. היא פתחה את זרועותיה והזמינה אותי פנימה, כאילו הייתי אורחת מוכרת. ראיתי במהירות את החלל וההתפעמות הציפה אותי. בגדי וינטג' תלויים באסתטיקה מדויקת, שורות של נעלי עקב נוצצות, מגוון כובעים ותיקים, תכשיטים ותמונות שיוצרות אווירה אקלקטית מרהיבה. כל פריט נראה כאילו יש לו סיפור משלו, זו לא הייתה סתם חנות בגדים, אלא אוסף של נרטיבים ארוגים בבד.

התיישבתי מול מילן קודנר, כוס יין בידי, מוכנה לצלול לעולמה. מילן אינה רק בעלת חנות; היא אשת אופנה, יזמית ואשת עסקים מלידה. חנות הווינטג" שלה, "LA MILA", היא ההתגלמות של חזונה. "כל בגד כאן הוא יצירת אמנות," פתחה מילן, עיניה נוצצות בהתלהבות. "אני מאמינה שאופנה היא דרך לספר סיפור, להביע אישיות."

מילן קודנר מסבירה על פיסים מיוחדים, צילום: פרטי

>>>לשכב או לא ? עיניין של סדר עדיפויות 

בעודה מובילה אותי בין המתלים, הבנתי ש"LA MILA" אינה סתם חנות, זהו מקדש לאופנה בת-קיימא ולאסתטיקה ייחודית. מילן בוחרת כל פריט בקפידה, מתוך הבנה עמוקה של ההיסטוריה והערך שהוא נושא. ברגע שנכנסים לבוטיק קשה מאוד לצאת. החנות, מלאה בבגדי מעצבים ופריטים ייחודיים, היא חגיגה לעיניים. צבעים עזים, טקסטורות מגוונות ועיצובים מרהיבים יוצרים תחושה של גלריית אמנות חיה ונושמת.

"כל פריט כאן הוא עולם ומלואו," אומרת מילן, מלטפת בחיבה מכנס בעיצוב של מעצבת באבסטרקט חלודה. "אבל הסיפור שלי מתחיל הרבה לפני שפתחתי את החנות הזו." מילן נולדה באודסה שבאוקראינה, אך את רוב חייה הבוגרים בילתה בישראל. "אבי היה אמן, צייר מוכשר," היא משתפת, עיניה מתרככות בזיכרון. "הוא נהרג בתאונה בארץ, אבל הוריש לי את האהבה ליופי ולאמנות." סיפור חייה של מילן נשמע כמו רומן היסטורי מרתק. בגיל 16, בשנות ה-70, נבחרה למלכת היופי של חיפה. "זו הייתה נקודת המפנה," היא מחייכת. "פתאום הבנתי את הכוח שיש לאופנה, את היכולת שלה לשנות תפיסות ולהעצים."

בגיל 19, כבר ניהלה חנות עם בן זוגה. "היינו מטאור בשמי האופנה של חיפה," היא נזכרת בגאווה. "שילבנו אמנות ואופנה באופן שלא נראה קודם." אך מילן לא הסתפקה בכך. בשנות ה-80, עברה לתל אביב והתמנתה למנהלת הסניף הראשון של המותג ההיסטורי "ראש אינדיאני". "זו הייתה תקופה מטורפת," היא מחייכת  "למדתי המון על ניהול, על טרנדים, על הקשר בין אופנה לתרבות." מכאן, הדרך לעולם הגדול הייתה קצרה. מילן הפכה לסוכנת של בגדי מעצבים, מגיעה לתצוגות אופנה בשנקר ומלקטת כישרונות צעירים. "תמיד האמנתי בכוח של מעצבים מתחילים," היא מסבירה. "יש להם רעיונות טריים, נקודת מבט ייחודית. ראיתי את תפקידי כמי שמעצימה אותם, נותנת להם במה."

נעלים טבעוניות, צילום: פרטי

 

כששואלים אותה על סוד ההצלחה שלה, מילן מחייכת חיוך כובש "כילדה, הייתי מקשיבה לשיחות העסקיות של הגברים סביבי," היא מגלה. "ככה פיתחתי חשיבה עסקית כבר בגיל צעיר. שילבתי את זה עם האהבה שלי לאמנות ואופנה, וזה מה שהביא אותי לאיפה שאני היום." "LA MILA", אם כן, היא לא רק חנות. היא תמצית חייה של מילן שילוב של אמנות, אופנה, עסקים וסיפורים אנושיים. כל פריט כאן נושא עימו היסטוריה, לא רק של מי שעיצב או לבש אותו, אלא גם של האישה המדהימה שאספה אותו בקפידה ומביאה אותו אל הדור הבא של חובבי אופנה.

כמו רבים אחרים, משבר הקורונה הביא עמו שינויים דרמטיים לחייה של מילן קודנר. אך במקום לראות במשבר מכשול, מילן זיהתה הזדמנות לשינוי ולהתחדשות."הקורונה גרמה לי לעצור ולחשוב מחדש," היא מספרת,. "הבנתי שזה הזמן להגשים חלום ישן חנות בגדי מעצבים משלי, במקום שמשלב אופנה עם אמנות וטבע." החיפוש אחר המקום המושלם הוביל את מילן למתחם מעיין צבי. "ברגע שהגעתי לכאן, ידעתי שזה המקום," היא מחייכת. "האווירה, הנוף, הקהילה של אמנים ויוצרים – הכל דיבר אליי."

חנות וינט'אז "LA MILA"

" LA MILA "נולדה מתוך אהבתה של מילן לאופנה ייחודית ובת-קיימא. היא החלה ללקט את הקולקציה שלה בשוק הפשפשים, מתמקדת במותג הנחשק בובו. "כל פריט שאני בוחרת צריך לספר סיפור," היא מסבירה. "זה לא רק בגד, זו חתיכת היסטוריה, חתיכת אמנות". אך מילן, תמיד שואפת קדימה, הבינה שחנות לבדה אינה מספיקה. "רציתי ליצור חוויה שלמה," היא אומרת. "משהו שמשלב אופנה, אמנות, ארכיטקטורה קולינריה ואהבה למקום הזה."

כך נולד "פיס אנד לאב" סיור ייחודי שמילן מובילה במתחם האמנים של מעיין צבי. "הסיור הזה הוא מסע של אהבה וסגידה לאמנות, לארכיטקטורה ולאופנה," היא מסבירה בהתלהבות. "אני לוקחת את המשתתפים למסע בין הסטודיואים, הגלריות והחנויות הייחודיות כאן. זו דרך להראות שאופנה היא חלק בלתי נפרד מעולם האמנות והתרבות." זו הזדמנות עבורי לחלוק את האהבה שלי לאופנה וינטג' ולספר את הסיפורים מאחורי כל פריט," אומרת מילן. "אני רוצה שאנשים יצאו מכאן לא רק עם בגד חדש, אלא עם השראה ואהבה חדשה לאמנות ולאופנה." כשאני מביטה סביב, ברור לי שמילן קודנר הצליחה ליצור הרבה יותר מסתם חנות בגדים." LA MILA" היא מקדש לאופנה, לאמנות ולסיפורים אנושיים. זהו מקום שבו העבר והעתיד נפגשים, שבו כל פריט לבוש הוא יצירת אמנות, וכל קנייה היא חוויה תרבותית.

מילן מסבירה על בגד מעצבים ייחודי, צילום: פרטי

 

"אני מאמינה שאופנה היא דרך לבטא את עצמנו, לספר את הסיפור שלנו," מסכמת מילן. "כאן, במתחם המעיין, מצאתי את המקום המושלם לספר את הסיפור שלי ולעזור לאחרים לספר את שלהם." ביציאה מהחנות, אני מבינה שביקרתי ביותר מסתם חנות. ביקרתי בחלום שהתגשם, במוזיאון חי לאופנה ואמנות, ובמקום שבו כל פריט לבוש הוא הזדמנות לחוות חתיכת היסטוריה. מילן קודנר לא רק מוכרת בגדים; היא מוכרת השראה, יופי, ואת האמונה שכל אחד מאיתנו יכול להיות יצירת אמנות מהלכת.

שעות פתיחה: ג' 10:00-14:0 / ד' 10:00-17:00 / ה' 12:00-19:00 / שישי: 09.30-15.00

משלוחים לכל הארץ : מילן נייד: 054-5904343

סטודיו של יובל דן ReLoad Design

סיור ה-"פיס אנד לאב"  של מילן אינו רק מסע בין חנויות; זוהי צלילה עמוקה לעולם של יצירה, חדשנות וקיימות. כשאני צועדת לצד מילן במתחם, אני מבינה שכל פינה כאן מספרת סיפור ייחודי. "כל אמן כאן הוא עולם ומלואו," מסבירה מילן בהתלהבות. "אנחנו הולכים לפגוש מישהו מיוחד." הצעד הבא בסיור מוביל אותנו אל סטודיו שנראה כמו שדרוג מודרני של מתפרה ונגרייה משנות ה-70. זהו המרחב היצירתי של יובל דיין, אמן ותופר המתמחה במוצרים מחומרים ממוחזרים.

יובל דיין מעצב מוצרים ממוחזרים, צילום: פרטי

 

יובל מקבל את פנינו בחיוך ביישני, עיניו נוצצות כשהוא מתחיל לספר על עבודתו. "אני מאמין שלכל חפץ יש פוטנציאל לחיים חדשים," הוא אומר, מחווה לעבר ערימות של חומרים שנראים כמו אוסף אקראי של פסולת. אך עבור יובל, אין כאן פסולת. יש כאן אוצרות. "אני מפרק עורות מספות ישנות, משתמש בפנימיות של אופניים וטרקטורים, אפילו בדוגמאות של רפדים שיצאו מהמלאי," הוא מסביר. "מכל אלה אני מייצר פריטים ייחודיים, מעניק להם חיים חדשים." מילן מחייכת בהערכה. "זו בדיוק הסיבה שאני מביאה אנשים לכאן," היא אומרת. "יובל מדגים בצורה מושלמת את החיבור בין אמנות, אופנה וקיימות." יובל לא למד עיצוב באופן פורמלי, אך הרקע שלו מפתיע ומרתק. "בעברי הייתי תופר בצבא," הוא מגלה. "הקשר בין מכונה, חוטים ומחט ממשיך להיות קסום עבורי." בעוד אנו מסתובבים בסטודיו, יובל מראה לנו יצירות מדהימות תיקים עשויים מפנימיות של צמיגים, כובעים מבדים ישנים, ארנקים ועוד. ואביזרים מחומרים שרוב האנשים היו משליכים לפח ללא מחשבה שנייה.

חלל המתפרה וסדנאות, צילום: פרטי

"יובל לא רק מעצב," חשבתי בליבי. "הוא דואג לקיימות, מעניק חיים חדשים לחומרים שנחשבים 'אבודים'. זו אמנות עם מצפון." לקראת סוף הביקור, יובל מספר לנו על הקורסים האלטרנטיביים שהוא מעביר בסטודיו. "אני מלמד תפירה גסה, ללא סיכות וללא גזרות," הוא מסביר. "זו דרך להתחבר מחדש לחומר, ליצירה הבסיסית ביותר."

הגעה בתיאום מראש: יובל 054-7861707

מוזאון הקרטון של אליאן (לולה) קצ'קה מעצבת מוצר

המסע שלנו במתחם המעיין ממשיך, וכל תחנה מפתיעה יותר מקודמתה. מילן מובילה אותי בביטחון לאורך הפאסז', כשלפתע אנו נתקלות בדמות שנראית כאילו יצאה היישר מסרט קברט משנות ה-40. "זוהי אליאן ליילה," מציגה מילן בחיוך רחב. אליאן עומדת לפנינו, מרשימה בכובע מרהיב עשוי… קרטון? כן, קרטון.

"ברוכות הבאות למוזיאון הקרטון," אומרת אליאן בקול מלא חיים. היא מזמינה אותנו פנימה, ואני מרגישה כאילו צעדתי לתוך עולם אחר. הכניסה למוזיאון מרשימה ביותר. דמויות עשויות קרטון מקיפות אותנו מכל עבר, ומעלינו תקרה מעוצבת בסגנון הרנסנס כולה עשויה קרטון, כמובן. זה מדהים לראות כיצד חומר כה פשוט יכול להפוך ליצירות אמנות כה מורכבות ומרהיבות. "הקרטון הוא החומר ," מסבירה אליאן בהתלהבות. "הוא קל, זול, וניתן ליצור ממנו כמעט הכל." היא מספרת לנו כיצד התחילה את המסע שלה עם הקרטון. "כשעברתי דירה, רציתי לעשות זאת בקלות. נשים לא אמורות לסחוב דברים כבדים, נכון? אז התחלתי ליצור רהיטים מקרטון."

מוזאון הקרטון, צילום: פרטי

 

מילן מהנהנת בהסכמה. "זה בדיוק מה שאני אוהבת במתחם הזה," היא אומרת. "כל אמן כאן מוצא דרך ייחודית לבטא את עצמו ולחיות את האמנות שלו." אליאן ממשיכה להדהים אותנו כשהיא מספרת שהיא אפילו ישנה על מיטת קרטון בביתה. "אני מתאימה את חיי לחיות בקלילות ובעצמאות," היא מסבירה. "הקרטון מאפשר לי את זה". בעודנו מסיירות במוזיאון, אני מוקסמת מהמגוון העצום של היצירות מכובעים מסוגננים ועד לפסלים מורכבים, הכל עשוי מקרטון. זה מדהים לראות כיצד חומר כה יומיומי יכול להפוך לאמנות כה מרשימה בידיים הנכונות.

"זה מה שאני מנסה להראות בסיורים שלי," אומרת מילן כשאנחנו יוצאות מהמוזיאון. "אמנות ואופנה הן לא רק על חומרים יקרים או מותגים. הן על יצירתיות, על ראיית היופי והפוטנציאל בכל דבר סביבנו." לקוראים המעוניינים לחוות את הפלא הזה בעצמם, הכניסה למוזיאון הקרטון עולה 20 ₪ לאדם. לחוויה מעמיקה יותר, ניתן לתאם סיור מודרך ב-50 ₪. ליצירת קשר והזמנות: 054-2008036.

חלל עבודה, צילום: פרטי

 

כשאנחנו ממשיכות בסיור, אני מבינה שה-הסיור "פיס אנד לאב" של מילן הוא הרבה יותר מסתם מסע בין חנויות וסטודיות. זהו מסע אל תוך הלב היצירתי של ישראל, אל מקום שבו אמנות, אופנה, וקיימות מתמזגים ליצירת משהו קסום ומעורר השראה.

פסאז' אומנים, צילום: פרטי

בוטיק המשתלה של רותם

הסיור ממשיך, והפעם מילן מובילה אותי אל מקום שנראה כמו נווה מדבר בלב המתחם התעשייתי. "בוטיק הגינה של רותם," היא מכריזה בחיוך, "זה מקום שחייבים לראות."כשאנחנו מתקרבות, אני רואה גבר צעיר ונמרץ עומד בפתח החנות. עיניו בורקות בהתלהבות כשהוא רואה אותנו מתקרבות. זהו רותם, בעל הבוטיק."רותם עבר מסע ארוך עד שהגיע לכאן," מילן לוחשת לי. "הסיפור שלו מדהים."רותם מקבל את פנינו בחיוך רחב. "ברוכות הבאות לגן העדן הקטן שלי," הוא אומר, מזמין אותנו פנימה.

משתלת בוטיק רתם, צילום: פרטי

 

הבוטיק של רותם הוא הרבה יותר מחנות צמחים רגילה. זהו מרחב שמשלב בין צמחיה, אמנות, וקיימות. צמחים נדירים מקשטים את המדפים, כלי גינון ייחודיים תלויים על הקירות, ובפינה אחת קקטוסים זעירים. "תמיד אהבתי את הטבע," רותם מספר לנו בעודנו מסיירים בחנות. "אבל לקח לי זמן להבין שאפשר להביא את הטבע אל תוך העיר, אל תוך הבתים שלנו." מילן מהנהנת בהסכמה. "זה בדיוק מה שאני אוהבת כאן במתחם," היא אומרת. "כל אחד מביא את התשוקה שלו ומתרגם אותה למשהו מוחשי, משהו שמשפיע על החיים של כולנו." כשאנחנו יוצאות מהבוטיק של רותם, אני מרגישה כאילו קיבלתי שיעור בחיים על קיימות, על יצירתיות, ועל החיבור שלנו לטבע.

צמחים נדירים, צילום: פרטי

 

"זה מה שאני מנסה להראות בסיורים שלי," אומרת מילן כשאנחנו ממשיכות בדרכנו. "שאמנות, אופנה, ואפילו גינון – הכל מתחבר. הכל חלק מהדרך שבה אנחנו חיים ומבטאים את עצמנו."

שעות פתיחה: 10.00-18.00 שישי 10.00-15.00

יצירת קשר: רתם 055-2283185

עגלת פודטראק סנייק של לי וג'וד

מילן הציעה לנו לסיים את הסיור עם חוויה קולינרית יוצאת דופן. הפוד טראק הטבעוני, שנשען על ירקות הידרופוניים ממשק עלה רם, הציע פרודוקטים טריים כל יום. הטורטיה שהוגשה לנו הייתה מלאה בסלט מיוחד, ולצידה אבטיח ובטטה צלויה. כדי להשלים את הארוחה, נהנינו מקמבוצ'ה היביסקוס – משקה פרוביוטי מרענן. החוויה הייתה קולינרית מושלמת, טעים בטירוף וגם משביע. אין ספק שזה היה סיום נפלא לסיור, שהשאיר אותי עם טעמים וזיכרונות מעולים!

סלט צלוי לצד אבטיח, צילום: טליה קוניג

 

כשאנחנו יוצאות מהמתחם  אני מבינה שהסיור-"פיס אנד לאב " של מילן הוא הרבה יותר מסתם סיור אופנה. זהו מסע מעורר השראה שמראה כיצד אמנות, אופנה וקיימות יכולים להתמזג ליצירת משהו יפה, משמעותי ובר-קיימא. "זה מה שאני מנסה להראות," אומרת מילן כשאנחנו ממשיכות בדרכנו. "שאופנה לצד אומנות , טבע קיימות היא יכולה להיות דרך חיים,."

עלות סיור לאדם: 220 ש"ח הכולל ארוחת בראנץ מפנק

לתיאום וליצירת קשר : Lamila.style4u@gmail.com

***ליווי וייעוץ שיווק ורגון הסיור טל לביא

הוספת תגובה

הוספת תגובה