עמוד הבית » גוסטב קלימנט – מבט מופלא על עולמו הייחודי – תערוכה בינלאומית

גוסטב קלימנט – מבט מופלא על עולמו הייחודי – תערוכה בינלאומית

צילום: יחצ
כשאני גומר לצייר ציור, אין לי זמן להתווכח שוב ושוב עם אותם אנשים אוהבים את הציור, אלא מי אוהב אותו". מפיו האומן האוסטרי הנפלא גוסטב קלימט.

קלימנט היה אחת הדמויות החשובות באמנות האירופית מאפיין את תנועת הסימבוליזם ואת תנועת אר-נובו של שלהי המאה ה-19. קלימט השאיר אחריו כ-230 ציורים מרהיבים ביופיים ובצבעוניותם ו4000 רישומים. אותם זכיתי לראות במוזאון בווינה.

גוסטב קלימנט

קלימט הרבה לבלות בסטודיו שלו וצייר מבוקר עד ערב, נמנע מאירועים חברתיים, לא היה נשוי אך, היו לו פרשיות אהבה רבות אשר מהן נולדו לו כ41 ילדים. קלימט סיפר שהיה מצייר במקביל כמה וכמה ציורים בסטודיו שלו ,ובחופשות היה נוסע לאגם אטרזה ושם צייר בטבע ציורים יפיפיים המזכירים לעיתים את רנואר. הדמות הנשית הדומיננטית בחייו הייתה חברתו הטובה אמילי פלוגה לה נהג לכתוב מכתבים רבים (400) ואותה גם הנציח ברבים מציוריו. קלימט נפטר בשנת 1918 והוא רק בן 55 עקב משבץ מוחי.

צילום: ארטהב

התערוכה
התערוכה מהממת ביופיה וניכרת מחשבה וכישרון רב בעיצובה, בתערוכה מוצגות מעל 200 יצירות מדהימות ביופיין ובצבעוניותן, היצירות מוצגות בצורות שונות: חלק מוצגות באימרסיב סטוריטלינג שהוא המדיום החדש של מספרי הסיפורים והציירים ואז הצופה מרגיש ,שהאומן הוא זה המציג ומספר על עבודתו. המדיום הזה משלב מציאות ודמיון ואת הגבול המטושטש ביניהם.

צילום: ארטהב

בכניסה למוזאון מיצג תלת מימד בצבעים מרהיבים, כשצבע הזהב שהוא הצבע האהוב על קלימט וכן אדום כתום כחול וצבעים נוספים שולטים בו. משם ממשיכים לעבודות נוספות בהן הציור המופלא והמפורסם "הנשיקה" ,גם הוא אפוף בזהב ובצבעים מרהיבים. בחלל ענק בהמשך מוצג מיזם אורקולי המלווה במוסיקה קלאסית האופיינית לשלהי המאה ה-19.כאן מוענקת לצופה המתרווח לו על כסאות נוח חוויה סוחפת ומהממת, היוצרת תוך כדי תנועה את ציוריו של האומן. כאילו הוא עצמו מוביל אותנו לשוטט בין יצירותיו. החוויה מרגשת כמעט על-חושית.ישבנו שם כשעה נהנינו עד בלי דיי מעולמו המופלא צבעוני, אופטימי של האומן המרתק.

צילום: ארטהב

בין היתר מוצגות תמונותיו הידועות: הנשיקה, פורטרטים של אמילי פלוגה, עץ החיים, האישה והנחש (סמל הרפואה),אישה עירום, המוות, החיים, גבר בעירום ועוד.
בסוף התערוכה פינת יצירה וצביעה של ציוריו ואף הקרנתם על הקיר.

לסיום החוויה הנהדרת וזו הזדמנות להיכנס לעולמו המוזהב של קלימט במסע של 10 ד המתעד את הקריירה שלו ממעצב פנים לעידן הזהב.מסע יפיפה ועוצר נשימה.
" כל מי שרוצה לדעת משהו עלי, שיסתכל טוב טוב בציורים שלי" (גוסטב קלימט).

פרטים נוספים:
החל מה 28.09, מתחם THE CUBE חולון.
גילים: מגיל שלוש
מחיר מלא: 149 ₪ מחיר מכירה מוקדמת: 119 ₪ מחיר משפחתי ל4 אנשים – 409 ₪
פרטים נוספים: Klimt.co.il