עמוד הבית » "בין קודש לחול: "טהירו" אביתר בנאי מאיר את מערת הפעמון

"בין קודש לחול: "טהירו" אביתר בנאי מאיר את מערת הפעמון

טהירו, צילום: דניאל אסולין
במערת הפעמון שבגן לאומי בית גוברין נפתחה ביום רביעי (19.06)התערוכה השנתית של רשות הטבע והגנים. במוקד התערוכה עומדת יצירת האמנות 'טהירו', פרי יצירתם המשותפת של האמנים יוסף משיח, דניאל נחום ואביתר בנאי. אירוע הפתיחה מסמן את תחילתה של חוויה אמנותית ייחודית המשלבת את יופיו הטבעי של האתר הארכיאולוגי עם אמנות עכשווית.

"טהירו"

שם התערוכה,"טהירו", נשאב מהמיסטיקה היהודית ומתפרש כ"זוהר" או "אור עליון שקדם לבריאה". יצירת הווידאו של משיח ונחום מבקשת לחזור לנקודת הראשית, לרגע התוהו ובוהו שממנו נוצר העולם. היצירה מתפתחת מצורות מופשטות ראשוניות לדימויים ברורים ולבסוף לסימנים ואותיות, משקפת את התפתחות היקום והתרבות האנושית. יוסף משיח מסביר: "כבני אדם יצרנו כלים וחומרים שהם הבסיס לעולם המודרני שבו אנו חיים. ייתכן והעולם הזה סופו בכיליון, אבל בתוך הסופיות טמונה גם האפשרות שייווצר עולם חדש. היצירה היא חלק מהגלגל האינסופי הזה".

"טהירן" היא יצירת וידאו וסאונד תלוית זמן ומקום, המשתמשת באקוסטיקה הייחודית של מערות הפעמון. היא מבוססת על אלבומו האחרון של אביתר בנאי, 'עוגן במים'. הצלילים והמנגינות מתמזגים עם הדימויים המוקרנים על קירות המערה, יוצרים דיאלוג עדין ומרתק. בין השירים, בנאי מקריא טקסטים שכתב במיוחד לתערוכה, כולל טקסט מאת המשורר יהודה עמיחי. הטקסטים עוסקים במערכות יחסים אנושיות – בין בני זוג, בין זרים, ובין אדם למקום. כחלק מהיצירה, תושמע לראשונה מנגינה מיוחדת בלחנו של המוזיקאי המנוח מאיר בנאי. בנאי מדגיש את חשיבות היצירה: "השירים האלה נותנים לי הקשר, מקום ושייכות, אני זקוק לזה עכשיו מאוד. כולנו זקוקים לזה עכשיו."

צילום: דניאל אסולין

 

>>>אנרגיית הצבעים במלתחה שלך 

התערוכה מעוררת את מערות הפעמון לחיים עם צורות, צלילים וצבעים, הופכת את הביקור לחוויה ייחודית המכנסת פנימה ועוטפת את הקהל מכל עבר. היא מציעה מסע רב-חושי המשלב את יופיו הטבעי וההיסטורי של האתר הארכיאולוגי עם אמנות עכשווית, מוזיקה ופואטיקה, ומזמינה את המבקרים להתחבר מחדש לשורשי התרבות והקיום האנושי.

צילום: שי אייזקס, רשות הטבע והגנים

 

החוויה האישית שלי על התערוכה:  התערוכה "טהירו" מציעה חוויה מרגשת ועמוקה, המעבירה את המבקרים למחוזות רוחניים ורגשיים חדשים. היא מספקת מעין קתרזיס ותחושת רוגע לנשמה, כאשר המערה עצמה משמשת כמצע ליצירת חיבור ייחודי בין הוויזואליות של האמנות לבין הטקסטים והקול הענוג של אביתר בנאי. החוויה הכוללת את השילוב של המרחב הטבעי של המערה, האמנות הוויזואלית, והמוזיקה – יוצרת תחושה של התעלות ורפלקסיה פנימית. זוהי הזדמנות נדירה לחוות אמנות באופן רב-חושי ועוטף.

צילום: דניאל אסולין

 

המלצה חמה: כדאי להגיע, לראות ולחוות את התערוכה הייחודית הזו באופן אישי. היא מציעה הזדמנות להתחבר מחדש לעצמנו ולסביבה באופן עמוק ומשמעותי.

אוצרת: הילי וורטמן מויאל | ניהול אומנותי: יאיר מוס | הפקה: כרמי וורטמן

  • התערוכה תהיה פתוחה בערבי חמישי ומוצאי שבת החל מה-20 ביוני ועד סוף אוקטובר
  • התערוכה תפתח בשעות 19:00 – 22:00 (כניסה אחרונה לאתר ב 21:00)
  • הטיול בגן הלאומי יתאפשר במתחם מערות הפעמון בלבד
  • מחירי התערוכה: 28 ₪ למבוגר/ת, 14 ₪ ילד/ה, 10 ₪ מחזיקי/ות כרטיס מטמון
  • הרשמה ותשלום מראש לתערוכה דרך הקישור: https://bit.ly/4b8FSn0

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה