הבדיקה נעשית בליווי סטטיסטי של ד"ר אור כץ המכללה האקדמית אשקלון. הממצאים ממחישים את חשיבות השוואת המחיר על ידי הצרכן בין הרשתות לפני רכישת הסל המשפחתי, כחלק מהצורך לשלוט בעליות המחירים והבחירה לרכוש במחיר הזול ביותר. כאמור, העלות הממוצעת לסל ביחס לתקופה המקבילה אשתקד עלתה במובהקות בכ- 6%. יחד עם זאת ישנם מוצרי מזון הנצרכים בכל בית, ששיעור העליה במחירם הוא דו ספרתי, הרבה מעבר לעליה הממוצעת.
אז מה אומר הסקר ביחס לסקר מהחודש שעבר?
עליות בולטות במוצרים שמחירם קפץ בממוצע בשיעור דו ספרתי:
אבוקדו התייקרות ממוצעת של 54%
לימונים התייקרות ממוצעת של 17%
קישואים התייקרות ממוצעת של 14%
גבינת ריקוטה קלאסית בסגנון איטלקי 5% מחלבות גד 250 גרם התייקרות ממוצעת של 14%
הפרשי מחירים בולטים:
סכיני גילוח ג'ילט פיוז'ן 16 יחידות-139.9 ₪ מבצע ברשת בי לעומת 249.9 ₪ ברשת סופר פארם, הפרש 110 ₪ (79 %). יש לציין כי המוצר ספציפי קיים במספר סניפים מצומצם בלבד.
קילו פילה סלמון קפוא 100% דג (הזול בקטגוריה זו ברשת)– 59.9 ₪ מבצע ברשת זול ובגדול מול 109 ₪ ברשת מיני סופר אלונית – הפרש של 49.1 ₪ (82%)
קילו גבינה צהובה חצי קשה מופחתת שומן 9% עמק – במבצע (שהסתיים 21.6.24) ב16 ₪ ברשת קרפור סיטי לעומת 101.9 ₪ ברשת מחסני השוק בשבילך, הפרש 85.9 ₪ (537%).
קילו עגבניות טריות – 2.9 ₪ ברשת רמי לוי באינטרנט, לעומת 14.58 ₪ ברשת סופר יודה, הפרש 11.68 ₪ (403%).
איפה הסל הזול ביותר?
מתוך 818 הרכבנו סל של 770 מוצרים (הנפוצים יותר ברשתות). המחירים נבדקו בממוצע רשתי, כאשר להשוואה נלקחו רק רשתות שהכילו לפחות כ~ 80% מסך המוצרים כאשר מוצר אינו נמצא בכל הרשת , נלקח לגביו המחיר הממוצע של שאר הרשתות שנבדקו. באופן כללי רשת הזולה ביותר רמי לוי, והיקרה ביותר מגה בעיר הפרש ביניהן 17%. כאשר ההפרש בין הרשת העירונית הזולה ביותר פוליצר והיקרה ביותר מגה בעיר -10%. ההפרש בין רשת HEAVY דיסקאונט HD)) הזולה ביותר רמי לוי והיקרה ביותר קרפור היפר- 3%. ההפרש בין רשת הלאו הדיסקאונט (LD) הזולה ביותר מחסני השוק והיקרה ביותר טיב טעם- 6%.
המועצה לצרכנות: ביחס לבדיקה שנעשתה בתקופה המקבילה לפני שנה, המחירים בממוצע עלו במובהק ב- 6%. יחד עם זאת הסקר החדש ביחס לסקר שנערך לפני חודש – מציג יציבות מחירים ממוצעת.
המועצה מציינת שלמרות תוצאת הסקר ביחס לחודש שעבר, עדיין קיים פער בין הרשתות וקיימת חשיבות השוואת המחירים על ידי הצרכן בכלל ובין הרשתות בפרט, דבר שיכול להוזיל את עלות הסל המשפחתי באופן משמעותי. גם לצרכן יש יכולת להשפיע במניעת עליות המחירים ועל כן ככל שירכוש מוצרים חליפיים הוא יעודד תחרות ויתרום להוזלת המחירים אצל היצרנים הגדולים.
הוספת תגובה