עמוד הבית » אוויר יבש וקור – מה גורם ליובש בעור בחורף וכיצד לטפל

אוויר יבש וקור – מה גורם ליובש בעור בחורף וכיצד לטפל

צילום: pexels
עם בוא עונת החורף, רבים מאיתנו סובלים מיובש בעור הפנים. הטמפרטורות הנמוכות והאוויר היבש גורמים לעורנו לסבול בכל חלקי הגוף ובפרט בפנים מעור יבש ואדמומי. מה שמוביל לתחושת קושי, מתיחות וגירוי בעור.

מדוע אנו סובלים מעור יבש?

העור הוא המעטפת החיצונית של הגוף והוא מורכב מעילית העור (אפידרמיס), העור (דרמיס) ותת-העור (היפודרמיס). תפקודו התקין של העור מושפע מרמות הלחות שבו. כמו כן, רמת הלחות בעור מושפעת ממספר גורמים כמו גיל, מיקום גאוגרפי ועונת השנה.

מה הם התסמינים לעור יבש ?

במקרים קיצוניים של יובש העור הופך למחוספס וחסר ברק ובהמשך אף יכולה להופיע אדמומית וקילוף עור המלווה גם בגרד מציק בכל חלקי הגוף עם דגש לאזורי הקצוות החשופים כמו כפות הידיים, רגליים ופנים.

התמודדות עם יובש העור בחורף

חשוב להקפיד על שגרת טיפוח יומיומית הכוללת ניקוי עדין של העור ולחות באמצעות קרמים לחים, שמנים ומשחות.

  • שימוש בקרמי לחות לעיתים קרובות היא הדרך הטובה ביותר להזין את העור בלחות ומניעת איבוד מים מהעור. בגלל היובש, חשוב לתת לעור את הלחות לה הוא זקוק. הקפידו למרוח קרם יום שיעניקו לחות לעור הפנים ויזינו אותו. בסדרת ג'נסיס TRIMOIST קומפלקס לחוויות ייחודי המשלב את הרכיב המתקדם והפעיל TRIMOIST היוצר שכבת מגן המסייעת במניעת איבוד לחות, מעשיר את העור במרכיבי לחות ושומר על מאזן הלחות הטבעי של העור.
  • עשו שימוש בסבון עדין המכיל מרכיבי לחות והעדיפו להשתמש באל סבון המועשר במרכיבי לחות המתאימים לעור עדין ויבש. מוצרי סדרת ג'נסיס קלינסינג הינם היפואלרגנים ומשלבים קומפלקס מרכיבים ייחודי ועשיר, המותאם לסוג העור: מינרלים מים המלח, מרכיבי לחות והזנה, ויטמינים לריכוך העור ואנטי-אוקסידנטים המסייעים למניעת נזקי סביבה ואקלים.
  • רצוי להקפיד על קרם הגנה מדי בוקר גם בחורף טרם יציאה מהבית. מכיוון שבישראל גם בחורף יש רמה של קרינה אולטרה סגולית. קרמי היום בסדרת ג'נסיס מכילים SPF30להגנה גם במהלך היום.
  • שתייה מרובה של מים: שתיית הרבה מים מגבירה את הלחות של העור, מה שעוזר לו להישאר חלק. אכילת מזון או נטילת תוספי ממזון המכילים חמוצות שומן אומגה 3 ו-6 עשויה גם היא לעזור.
  • כדאי להימנע ממים חמים מדי בזמן המקלחת ולסיים בשטיפה במים פושרים שיסגרו את נקבוביות העור. מומלץ לעשות מקלחות קצרות ככל האפשר במים שאינם חמים מידי ודאגו לניגוב עדין וטוב של העור לאחר המקלחת.
  • הימנעו מחימום יתר של הבית באמצעות מזגן או מכשיר חימום המייבשים את האוויר. רצוי להשתמש במכשיר אדים המסייע להכניס לחות בחזרה לאוויר ולהזין את השכבה העליונה של העור.
  • במהלך הלילה כשאנחנו ישנים, טמפרטורת העור עולה ואובדן הלחות בשיאו. לכן, חשוב לשמור על רמת לחות גבוהה בעור במהלך הלילה ולהעשיר אותו בלחות אינטנסיבית. ג'נסיס אייג' קונטרול – סדרה פורצת דרך לטיפול ולחימה ב-10 סימני הזמן למראה עור בריא וצעיר יותר מכילה ™Renovage – רכיב חדשני בעל מרקם עשיר הנמרח בקלות ונספג במהירות. בסדרה מסכת העיניים עם – ™Beautifeye רכיב חדשני, ייעודי לאזור העיניים הרגיש לטיפול והזנה אינטנסיבית, סיוע במיצוק העפעף העליון וטשטוש כהויות מסביב לעיניים מסייע בקבלת מראה עור חלק ואחיד יותר ובהאטת הזדקנות העור.
מוצרי פנים ליובש בחורף, צילום: יעל האן

ד”ר פישר GENESIS הינה סדרת תכשירי אנטי-אייג’ינג, המשלבת טכנולוגיה דרמו-קוסמטית מדעית יחד עם ידע רפואי ומציעה את הפתרונות החדשניים ביותר להאטת הזדקנות העור, תוך שימוש במרכיבים המתקדמים, הבטוחים והבדוקים ביותר. כל קרמי היום מכילים הגנה גבוהה ורחבה מקרינת השמש (UVA ו- UVB) וקומפלקס נוגדי חמצון רבי עוצמה לטיפול והאטת הזדקנות העור. בסדרה מגוון משפחות תכשירים המציעות פתרון לפי צורכי העור והגיל.

צילום: יעל האן

בשילוב של טיפוח ולחות נכון, ניתן לשמור על עור פנים חלק ובריא גם בימים הקרים של החורף.

ניתן להשיג בסניפי רשת סופר-פארם.