עמוד הבית » "אדיוס בואנוס איירס" – סרט של הרמן קראל

"אדיוס בואנוס איירס" – סרט של הרמן קראל

אדיוס בואנוס איירס, פוסטר, צילום: באדיבות סרטי נחשון
הסופר האמריקאי בן סוף המאה התשע עשרה, או הנרי, טבע את המונח "רפובליקת בננות", לאחר ששהה בהונדורס. ספרו "כרובים ומלכים", תיעד מדינה מושחתת שראשיה מנהלים את הקרקע החקלאית ורווחי גידול הבננות, לטובת האליטה השלטונית, ורודה בעם העני היושב בה.

הסרט "אדיוס בואנס איירס", מתמודד ברגשות מעורבים, של מדינה המתנהלת כרפובליקת בננות, ומנגד, לתושבים יש עדיין רגש פטריוטי. ארגנטינה, זכתה לשמה זה, בעקבות התקווה למצוא "ארגנטום", מתכת מסוג כסף, בנהרותיה, עם השתלטות האדם האירופי במאה השש עשרה על המרחב הדרום אמריקאי.

עלילת הסרט מתרחשת בבואנוס איירס, בשנת 2001 עם קריסת הכלכלה הארגנטינית, ובמרכזה חבורת נגני טנגו מזדקנים שמנסים למצוא פרנסה בכל דרך, מכובדת יותר או פחות. לכל אחד מהם יש עבודת יום אפורה, אבל ההתאספות השבועית שלהם במועדון נטול המבלים, מאפשר להם להחזיק את ראשם מעל למים. אבל בארגנטינה השוקעת, מדינה לא יציבה שנעה תמיד בין דמוקרטיה לא מתפקדת לדיקטטורה בפועל, חברי הלהקה, פוזלים כל העת לכיוון נטישת הספינה הטובעת ועזיבת המדינה השוקעת בהפגנות אלימות וצעדי ייאוש של הממשלה שלא מאפשרת עוד משיכת כספים בידי האזרחים מן הבנקים.

צילום: באדיבות סרטי נחשון

 

>>>"השארתי מאחור את החפצים שרציתי להעביר לילדיי"

בתוך הייאוש הזה, נרקם סיפור אהבה עם רגעים קומיים מחוייכים, ומתלבנים סיפורי חברות ונאמנות  של אלה שנאלצים לבחור בין הערכים שלהם לחברים שלהם, אבל עם אלה, הסרט שמתכתב עם סרט בעל שם זהה משנות השלושים שגם הוא עוסק בטנגו, מתרפק עם נוסטלגיה ארגנטינית, והכל כשהחבורה נאלצת למצוא לעצמה במועדון המט לנפול בו הם מופיעים, זמר חדש לאחר שהזמר שלהם, עזב את המדינה. במקומו, החבורה מגיעה לבית האבות בו מצוי כוכב עבר, שהכל בטוחים שכבר אינו בחיים, והוא, לאחר היסוסים רבים, מחליט ללבוש את החליפה הישנה, ולחזור לשיר.

צילום: באדיבות סרטי נחשון

 

הניגודים שבין החיים העגומים של הארגנטינים, לסיפורי האהבה מלווים בפס קול נפלא של עיבודי טנגו קאמריים ומהורהרים, יוצרים חוויה קולנועית נפלאה.

יוטיוב: באדיבות סרטי נחשון

החל מ- 19 בספטמבר בסינמטק תל אביב ובכל רחבי הארץ

אורון שוורץ הוא עורך-דין, שותף מייסד במשרד שוורץ-נרקיס ושות', כותב ומגיש סדרות הפודקאסט "משפט חוזר" ו"ישראל הראשונה" בתאגיד השידור "כאן", ארכיאולוג וטייס בתחום התעופה הקלה. ניתן להאזין לפודקטסים, ב"כאן הסכתים" בקישוריות:

https://www.kan.org.il/content/kan/podcasts/p-776284/ https://www.kan.org.il/content/kan/podcasts/p-8222/

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה